تاجگردون:
معتقدم «محدودیت منابع» و «ظرفیت تولید» باعث توقف طرح فروش خودرو از سوی دست‌‌اندرکاران این امر شده است و مسئولان ذی‌ربط باید به موارد اشاره شده، علی‌الخصوص ظرفیت تولید بیشتر توجه می‌کردند.
کد خبر: ۱۳۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 16 November 2015
تابناک کهگیلویه وبویراحمد،بحث وام خودرو  بیشتر به بازی موش وگربه ای شباهت پیدا کرده که گویا خودروسازان و بانک ها و دولت با مردم راه انداخته اند.پس از رکود بسیار سختی که گریبان خودرو سازان و دولت را گرفت، با همکاری بانک ها تصمیم به رونق بخشی به بازار خودرو گرفته شد که گویا موفق هم شدند اما به یکباره  اعلام شد وام خودرو متوقف است.در همین خصوص رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معایب اجرای طرح فروش خودرو با تسهیلات وام ۲۵ میلیونی را تشریح کرد.
معایب اجرای طرح «فروش خودرو» از سوی دولت/ آلترناتیوهای طرح چیست؟غلامرضا تاج گردون نماینده مردم گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس ، با اشاره به توقف طرح فروش خودرو با تسهیلات وام ۲۵ میلیونی، گفت: معتقدم «محدودیت منابع» و «ظرفیت تولید» باعث توقف طرح فروش خودرو از سوی دست‌‌اندرکاران این امر شده است و مسئولان ذی‌ربط باید به موارد اشاره شده، علی‌الخصوص ظرفیت تولید بیشتر توجه می‌کردند.
وی با اشاره به اهمیت عنصر «ظرفیت تولید» در توقف طرح فروش خودرو، بیان داشت: ظرفیت تولید به خوبی نشان داد که عرضه و تقاضا در این طرح هم‌خوانی لازم را ندارد؛ این بدین منظور است که مردم به دنبال کالای خاصی هستند و دست‌اندرکاران نمی‌توانند ظرفیت‌های مدنظر را تأمین کنند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: معتقدم عدم پیش‌بینی ظرفیت‌های مطلوب در ارائه خودرو یکی از دلایل مهم توقف طرح فروش خودرو است.
تاج‌ گردون تصریح کرد: معتقدم دولت به دلیل اینکه بازار رانتی در کشور ایجاد نشود باید به سرعت منابعی را به طرح مذکور تزریق کند یعنی اینکه آلترتانیوهای مدنظر را پیدا کرده و طرح مذکور را تقویت کند.
محدودیت عرضه، نرخ ارز را افزایش داد/مردم نگران نباشند
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه محدودیت عرضه نرخ ارز را افزایش داده است،گفت: مردم نگران تاثیر پذیری سایر قیمت‌ها از نرخ دلار نباشند.
غلامرضا تاجگردون درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با اشاره به افزایش نرخ ارز در بازار، گفت:عمده دلیل افزایش قیمت برابری ارز و ریال ناشی از محدودیت منابع ارزی در بازار است.
نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تقاضا برای ارز روز به روز درحال افزایش بوده و منابع هم محدود است،افزود: به عبارتی رشد مناسب ندارد.
وی با تاکید براینکه افزایش نرخ ارز بر روی سایر قیمت‌ها تاثیری ندارد،تصریح کرد: افزایش رخ داده در خصوص نرخ دلار به حدی نیست که نگرانی در این باره رخ دهد.
تاجگردون ادامه داد: سال‌های گذشته ما شاهد افزایش سه برابری نرخ ارز بودیم که تاثیر آن بر روی سایر قیمت ها حتمی بود.
کاهش نرخ دلار به زیر ۳ هزار تومان شدنی نیست
وی با بیان اینکه احتمال کاهش نرخ دلار به کمتر از ۳ هزار تومان وجود ندارد،گفت:محدوده قیمتی مشخص است و انتظار کاهش نرخ ارز به کمتر از ۳ هزار تومان امکان پذیر نیست.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: منابع موجود کشور و حتی ورودی ها این اجازه را به اقتصاد برای کاهش نرخ ارز به کمتر از ۳ هزار تومان نخواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار