سعیدی:
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی می‌گوید، جناح‌‍‌های سیاسی در آستانه انتخابات، محافظه کارانه و دست به عصا جلو می روند.
کد خبر: ۱۲۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 15 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، "محمد اسماعیل سعیدی" در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنور انتخابات هنوز داغ نشده است، گفت: پیش از این در آستانه انتخابات، شور و نشاط انتخاباتی کشور را فرا می‌گرفت، ولی امسال وضع چنین نیست و جناح های سیاسی به دلیل برخی تبعات منفی، کاندیداهای خود را معرفی نمی کنند، اما تا جایی که می دانم، اکثریت معتدل و یا اقلیت قوی برنامه اصلاح طلبان برای مجلس بعدی است.

وی با بیان اینکه هرکس در گوشه و کنار خودش را تبلیغ می‌کند و هنوز تبلیغات جناحی مطرح نیست، اظهار کرد: شفاف سازی جناح‌ها در آستانه انتخابات، می تواند رقابت را بیشتر و حساس‌تر کند که با توجه به محافظه کاری آنان، هنوز نمی‌توان ترکیب مجلس بعدی را پیش بینی کرد، ولی معتقدم افراد پایبند به نظام و آرمان های آن، ترکیب مجلس را تشکیل خواهند داد؛ چرا که مردم و شورای نگهبان اجازه نمی دهند افراد مشکل‌ساز وارد مجلس شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خط فکری من مطابق با جناح اصول گراست، خاطرنشان کرد: تمامی افراد متعهد به انقلاب، ولی فقیه، شهدا و آرمان های انقلاب اصولگرا هستند، باید جناح اصلاحات نیز حد و مرزش را مشخص کرده و در عمل هم به آن پایبند باشد.

وی تأکید کرد: عمل به آرمان‌های انقلاب اسلامی، تنها راه نجات کشور است و نباید از آن منحرف شویم؛ چرا که زاویه گرفتن از این آرمان‌ها، با روحیه انقلابی در تناقض است.


وی با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی احزاب مسیر کشور را تعیین می کنند، اعلام کرد: در کشور ما حرف آخر را مردم در پای صندوق‌های رأی می زنند و جناح‌ها، تابعی از نظر مردم هستند، به عنوان مثال در سال 80 عملأ مسئولان دولت می خواستند آقای ناطق نوری رییس جمهور شود که همه دیدند دولت اصلاحات روی کار آمد و در ادامه دولت اصلاحات هم درصدد تثبیت جناح اصلاحات بود که دولت اصولگرا روی کار آمد.

سعیدی ادامه داد: گاهأ جریانات سیاسی می خواهند رسانه‌ها را با خود همگام کنند که ضروری است در این بین، رسانه استقلال خود را حفظ کرده و به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت، مشکلات را مطرح کرده و حل آن را از دولت مطالبه کند.

سعیدی با انتقاد از اینکه دولت با دید یکسان به تمامی حوزه‌ها نگاه نکرده است، گفت: شرایط کنونی کشور نشانگر این است که از برخی موضوعات همچون حل مشکل اشتغال جوانان غفلت کرده ایم و بیکاری بخصوص در بین قشر تحصیل کرده جامعه، بیداد می کند، آمارهایی هم در این خصوص ارایه می شود که نمی توان به آن‌ها استناد کرد؛ چرا که آمارها دستوری است؛ بطوری که در زمان پایان دولت احمدی‌نژاد، سازمان آمار، رشد اقتصادی کشور را مثبت اعلام کرد و بلافاصله بعد از روی کار آمدن دولت جدید، رشد اقتصادی کشور از سوی همین سازمان منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه بیکاری جوانان تبعات اجتماعی جبران ناپذیر دارد، اظهار کرد: بالا رفتن سن ازدواج، زیاد شدن اعتیاد، افزایش آمار طلاق و ... معضلات اجتماعی هستند که بخشی از آن‌ها ریشه در بیکاری جوانان دارد.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در محلس عنوان کرد: دولت آقای روحانی به منظور کنترل تورم، اقتصاد کشور را در رکود نگه داشته است که این موضوع به صنعت لطمه می‌زند و وضعیت به حدی نگران کننده است که سه وزیر به رییس جمهور نامه نوشته و نسبت به تبعات این وضعیت، ابراز نگرانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: شما که کلید حل مشکلات را به مردم نشان داده‌اید، پس بجای اینکه مشکلات را گردن دولت قبلی بی اندازید، خودتان آن را رفع کنید.

وی در خصوص حملات تروریستی پاریس، عنوان کرد: فرانسه چوب حمایت‌های کورکورانه خود از سیاست‌های خاورمیانه آمریکا را خورد و همه دیدند دست نشان دهنده های خودشان، علیه خودشان عمل کرد.

سعیدی ادامه داد: بیش از 12 هزار نفر از اتحادیه اروپا عضو داعش شده اند که اگر این افراد بهکشورشان بازگردند، فاجعه بزرگی در اروپا اتفاق می افتد.

این نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به وجود سنگ‌های با ارزش در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: متاسفانه این سنگ‌ها را کشورهای اروپایی از ما خریداری کرده و آن را به وسایل قیمتی تبدیل کرده و از این طریق پول خوبی به جیب می‌زنند. باید در تمامی حوزه ها از خام فروشی جلوگیری شود و به نظرم احداث شهرک سنگ در آذربایجان‌شرقی از ضروریات است.

وی تأکید کرد: نمایندگان استان بارها تلاش کرده اند با ایجاد صنایع پایین دستی، ارزش افزوده مس سونگون را در استان نگه دارند که تا حدودی این مهم، محقق شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار