مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن از مشترکان خواست نسبت به عایق‌بندی کنتورهای آب شرب منازل خود اقدام کنند.
کد خبر: ۱۲۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ 13 November 2015

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن از مشترکان خواست نسبت به عایق‌بندی کنتورهای آب شرب منازل خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، "حمیدرضا جناب زاده" به وجود 10 هزار و 39 مشترک آب و دو هزار و 208 مشترک فاضلاب در شهرستان اشاره کرد و افزود: متراژ شبکه آب در کل شهرستان 107 کیلومتر و متراژ شبکه فاضلاب 30 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه 100 درصد مشترکان شهرستان از آب شرب بهره‌مند هستند، اظهار کرد: درخصوص شبکه فاضلاب تنها سه چهارم شهر رزن تحت پوشش این شبکه قرار گرفته که متاسفانه تعدادی از جمعیت مشترکان هنوز موفق به اتصال انشعابات فاضلاب به شبکه فاضلاب شهری نشده‌اند که قول می‌دهیم تا پایان سال 95 به پوشش 100 درصدی در این زمینه برسیم.

جناب‌زاده با اشاره به سرمای زودرسی که توسط سازمان هواشناسی پیش‌بینی شده است، بیان کرد: با این پیش‌بینی زمستان سردتری نسبت به سنوات قبل پیش‌رو داریم که یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورها در این شرایط خیلی محتمل است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمق یخ‌بندان در رزن بین 60 تا 70 سانتیمتر است قطعا لوله‌هایی که در عمق کمتری قرار دارند به علت سرمای شدید دچار یخ‌زدگی می‌شوند به طوریکه عمده این موارد مربوط به کنتور و لوله‌های آب داخل منازل است که با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان به راحتی قابل پیشگیری است.

مدیر امور آبفای شهرستان رزن با اشاره به اقداماتی که شهروندان می‌توانند درباره پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای منازلشان انجام دهند، اعلام‌کرد: عایق‌کردن کنتور به وسیله پشم‌شیشه، گونی، موکت و سایر الیاف مصنوعی در محفظه کنتور و عایق‌بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله این راهکارهاست.

در زمان بروز یخ‌بندان؛ ریختن آب‌جوش روی کنتور آب ممنوع!

وی تصریح‌کرد: شهروندان در زمان بروز یخ‌بندان باید از اقداماتی از قبیل ریختن آب‌جوش روی کنتور، روشن‌کردن آتش در حوضچه کنتور و باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب جدا خودداری کنند.

وی افزود: شبکه‌های آبرسانی ما به عمق 120 سانتیمتر است که عمدتا دچار یخ‌زدگی نمی‌شوند، بیشتر مشکلات ما درخصوص انشعابات آب مشترکانی است که امکان دارد عمق استاندارد رعایت نشده باشد.

جناب‌زاده با اشاره به عملکرد اداره آب و فاضلاب در سال 94 بیان کرد: 2.5 کیلومتر شبکه فاضلاب در سال 94 اجرا شده که قسمت اعظم این بخش، فاضلاب مسکن مهر رزن بوده است به طوریکه خط انتقال تقریبی 700 متر با لوله‌های سایز 315 در عمق 6 متری اجرا شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: حدود هزار و 500 متر اصلاح توسعه شبکه آب در بخش فرسوده داشته‌ایم همچنین 120 متر از خط انتقال رزن به قروه که از نقاط حساس شهرستان است را به صورت امانی و با توان آبفای رزن و با هزینه داخلی اجرا کرده و به سرانجام رساندیم.

وی در ادامه گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها، کاهش تولید آب در شهرستان و درکی که مردم از بحران آب داشتند، شاهد صرفه‌جویی در بحث مصرف آب بودیم همچنین پرتی آب شهرستان نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته که این نشان از صرفه‌جویی مشترکان و اقدامات مدیریتی که در بحث مدیریت فشار انجام داده‌ایم، دارد که منجر به کاهش مصرف شده است.

جناب‌زاده افزود: نصب دستگاه کنترل‌گر فشار و فشارشکن بر روی شبکه‌ توزیع آب شهر دمق از دیگر اقدامات بوده که از این طریق کاهش فشار و مصرف آب و در نتیجه جلوگیری از هدررفت‌های پنهان را شاهد بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجه‌شدن با هرگونه یخ‌زدگی با مرکز ارتباط مردمی شرکت(سامانه ۱۲۲) که بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمایی‌های لازم برای مشترکان است، تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار