همانگونه که نقشه‌های هواشناسی و کارشناسان این سازمان پیش‌بینی کرده بودند، از ساعت‌های اولیه بامداد امروز بارش‌های شدید و رگباری در بندرعباس و به ویژه مرکز این شهرستان به وقوع پیوست.
کد خبر: ۱۲۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 11 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، در پی بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب‌ها مسئولان آموزش و پرورش بندرعباس مدارس ابتدایی این شهر را تعطیل اعلام کردند.

آب‌گرفتگی معابر در برخی از نقاط شهر بندرعباس به حدی است که کماکان اکیپ‌هایی از شهرداری که از همان دقایق اولیه نسبت به ساماندهی و رفع گره‌های به وجود آمده بر اثر سیل و طوفان در خیابان‌ها حاضر بودند، نسبت به تخلیه آب از معابر در حال تلاش هستند.

این در حالیست که بخش‌های اعظمی از شهر در حوزه عبور و مرور به حالت عادی برگشته، خطوط تلفن ثابت و همراه در اغلب مناطق بدون اخلال در کماکان در حال خدمت‌رسانی است و جریان برق نیز که در هنگام بارندگی در اغلب نقاط شهر قطع شده بود مجدد وصل شده است.

سعید رنجبر مدیر کل هواشناس هرمزگان در همین راستا طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه ورودی به غرب و مرکز بندرعباس طی ساعات اخیر بوده و خواهد بود از خارج شدن این سامانه در ساعات پایان امروز از استان خبر داد.

وی گفت: بارش‌های نسبتا شدید و خوبی در بندرعباس و حومه به وقوع پیوسته است که اغلب توام با رعد و برق و رگباری بوده است.

علاوه بر بستر خورهای اصلی موجود در سطح شهر حومه و حریم این بسترهای عبور فصلی آب نیز به طور کامل معابر مجاور را به زیر آب برده است که از میان می‌‌توان به خورگورسوزان و خور حدفاصل میدان قدس تا پل شهناز اشاره کرد.

 
 احتمال وقوع بارش‌های شدید در بندرعباس
 
مدیر هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به فعال شدن سامانه‌های ورودی به کشور از امشب تا اواخر روز چهارشنبه شاهد بارش‌های شدید و قابل ملاحظه در غرب و مرکز هرمزگان خواهیم بود.
خبرگزاری فارس: احتمال وقوع بارش‌های شدید در بندرعباس
 
سعید رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، با اشاره به وقوع بارش‌های شدید و همه‌گیر در کشور اظهار داشت: چند سامانه جوی همواره در طول سال وارد کشور می‌شود.
 
وی با بیان اینکه وجود و ورود هر یک از این سامانه‌ها و عدم برخورد و تلاقی آنها با هم، آنگونه که باید منجر به بارش‌های چشمگیر و کلان نمی‌شود، افزود: طی روزها و ساعات گذشته، در پی ورود دو سامانه مدیترانه‌ای از غرب و شمال غرب کشور و سامانه جنوبی موسوم به سودان‌لو از بخش جنوبی کشور شاهد بارش‌های قابل ملاحظه‌ای در اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان هستیم.
 
مدیر کل هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه طی روز گذشته شهرستان‌های شرقی هرمزگان از جمله رودان و میناب شاهد بارندگی‌های قابل ملاحظه‌ای بوده‌اند، اضافه کرد: از امشب تا اواخر روز چهارشنبه بخش غربی و مرکزی استان شامل شهرستان‌هایی همانند بندرعباس شاهد بارندگی‌های بسیار شدیدی خواهند بود که در همین راستا به تمام بخش‌های مربوطه اطلاع داده‌ایم.
 
وی گفت: طی روز گذشته در رودان 76، میناب 61، پارسیان 22، بندرخمیر 11، حاجی‌آباد شش، بستک پنج و لاوان سه میلی‌متر باران باریده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ماریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
کاش یک بار عین بندر بارون بیاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار