مشاور استاندار ایلام:
اشتغال بهبود یافتگان مهمترین راهکار برای مصون سازی جامعه از معضل اعتیاد است.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰ 10 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مشامور امور بانوان استاندار و مدیرکل زنان و خانواده استانداری ایلام گفت: اشتغال بهبود یافتگان مهمترین راهکار برای مصون سازی جامعه از معضل اعتیاد است.
ایرنا گزارش داد، کلثوم خلیلوند روز سه شنبه در کارگروه بانوان و خانواده با محوریت اعتیاد و توانمندسازی زنان آسیب دیده از اعتیاد اظهار کرد: زمانی که فرآیند درمان این افراد با اشتغال تکمیل شود، جامعه سالم تر خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از مراحل مهم درمان بحث اشتغال بهبود یافتگان است و به این ترتیب دیگر افراد جامعه و خانواده نیز از این سلامت اجتماعی بهره مند خواهند شد البته افراد بهبود یافته، این شایستگی را دارند کرامت انسانی آنها حفظ شده و زمینه های تحقق این کرامت برایشان عینیت یابد.
مشاور امور بانوان استاندار ایلام افزود: کارشناسان معتقدند بازگشت افراد درمان شده به جامعه باید با حضور آنان در محیط کار همراه باشد زیرا بطور معمول این افراد انگیزه بسیار بالایی برای بازگشت به جامعه و انجام فعالیت های اجتماعی دارند.
خلیلوند تاکید کرد: این افراد درصدد هستند توانایی هایی خود را به خانواده و جامعه نشان دهند بنابراین باید طوری عمل شود تا این افراد انگیزه و توان خود را از دست نداده و برای خود، خانواده و جامعه مفید باشند.
وی یادآور شد: سلامت بیماران اعتیاد زمانی قابل تضمین است که شغل داشته باشند و علاوه بر برخورداری از هویت شغلی، بتوانند هزینه های زندگی خود را از روش های قانونی و سالم تهیه کنند.
مشاور امور بانوان استاندار ایلام گفت: طرحی برای اشتغال زنان بهبود یافته و خانواده های آسیب دیده پیشنهاد شده که بر اساس آن، تسهیلات کم بهره اشتغال بجای فرد در اختیار کارفرمایان قرار می گیرد تا زمینه اشتغال اینگونه افراد را فراهم کنند.
خلیلوند خاطر نشان کرد: همچنین قرار است اداره کل زندان ها با همکاری سازمان فنی و حرفه ای نسبت به برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مهارت آموزی در رشته های خیاطی و صنایع دستی برای زنان زندانی اقدام کند.
وی ادامه داد: با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشست هایی با شرکت شهرک های صنعتی و اصناف استان ایلام با هدف هماهنگی برای بکارگیری زنان بهبود یافته از اعتیاد در شرکت ها و واحدهای تولیدی بخش خصوصی برگزار می کنیم./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار