رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه معتقد است، محدود کردن کارت‌های اعتباری 10 میلیونی خرید کالا به چند کالای خاص زمینه سوءاستفاده و رانت را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۲۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 09 November 2015
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه معتقد است، محدود کردن کارت‌های اعتباری 10 میلیونی خرید کالا به چند کالای خاص زمینه سوءاستفاده و رانت را فراهم می‌کند.

عبدالرضا یاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به کارت‌های اعتباری که برای تشویق مردم به خرید کالای داخلی و به منظور خروج از رکود در نظر گرفته شده، گفت: هدف اصلی این کار حمایت از بخش تولید است، نه مصرف کننده، اما اگر قرار باشد مصرف کنندگان به کمک بخش تولید بیایند باید جانب انصاف هم رعایت شود که مردم ضرر نکنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه با انتقاد از اینکه این کارت‌های اعتبای فقط برای خرید کالاهای خاص است، عنوان کرد: باید مشخص شود چرا همه کالاهای تولید داخلی مشمول این طرح نشدند.

یاری این کار را گرفتن حق انتخاب از مصرف کننده دانست و تصریح کرد: ما تعداد بسیار زیادی کالای تولید داخل داریم، اما فقط تعدادی از آنها مشمول طرح کارت اعتباری 10 میلیونی هستند.

به گفته این مسئول، محدود کردن کالاها باعث ایجاد زمینه رانت و سوءاستفاده می‌شود و به علاوه هدف اصلی این طرح نیز که حمایت از بخش تولید است، محقق نخواهد شد.

وی تاکید کرد: وقتی کالاهایی عرضه شود که نیاز مردم نباشد، مردم آن را می‌خرند و می‌فروشند که این کار هم به ضرر مردم است و هم زمینه سوءاستفاده را فراهم می‌کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه یادآور شد: ما مشابه این مشکلات را در طرح "میزان و سخا" هم داشتیم که نباید دوباره تکرار شود.

یاری گفت: از سوی دیگر این کارت فقط برای برخی اقشار است که این امر هم دوباره مصرف کنندگان را محدود می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توزیع این کارت‌ها نباید باعث سوءاستفاده تولیدکنندگان شود، خاطرنشان کرد: نباید تولیدکنندگان با استفاده از این طرح کالاهای بنجل خود را به مردم عرضه کنند، بلکه باید از این شرایط برای بهبود وضعیت خود استفاده نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار