مدیر حج و زیارت مازندران از آغاز نام‌نویسی زائران استان برای اعزام به مضجع شریف سالار شهیدان در اربعین امسال خبر داد و گفت: تاکنون 15 هزار مازنی در سامانه سماح نام‌نویسی کردند.
کد خبر: ۱۲۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 09 November 2015
سید حبیب الله ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارداشت: سازمان حج و زیارت به منظور دریافت روادید عراق و اعزام متقاضیان به عتبات عالیات در طول سال و مدیریت پیاده روی زائران در ایام اربعین، اقدام به راه اندازی سامانه سماح کرده است.

وی افزود: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده و به منظور ساماندهی امکانات موجود جهت تشرف زائران، تنها به افرادی که از طریق سامانه سماح اقدام به نام نویسی کنند، مجوز عبور از مرز داده می‌شود.

ساداتی بیان کرد: تاکنون در مازندران  15 هزار نفر درسامانه سماح نام نویسی کردند و منتظریم تا یک گروه از سرکنسولگری کشور عراق به ساری بیایند و با کمک کاروان‌ها، ویزای زائران در ساری صادر شود.

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: هر زائری که قصد مشرف شدن به عتبات عالیات را دارد باید خودشان یک کاروان را در استان انتخاب تا امورات از طریق مدیران کاوران‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث اعزام زائرین، داشتن گذرنامه بوده که باید از روز اعزام به مدت هفت ماه اعتبار داشته  باشد و زائرانی که بدون  گذرنامه باشند دچار مشکل می‌شوند.

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: به محض آنکه سرکنسولگری کشور عراق به  مازندران آمد اطلاع‌رسانی می‌شود تا زائران نسبت به گرفتن ویزا اقدام کنند.

ساداتی بیان داشت: به دلیل پیاده روی زائران در ایام اربعین از 10 تا 20 صفر اعزام نخواهیم داشت و سازمان حج و زیارت تنها مسئولیت ویزای زائران را برعهده دارد و بقیه امورات برعهده زائران و کاروان‌ها است.

مدیر حج و زیارت مازندران گفت: 218 کاروان در مازندران مسئولیت اعزام زائران را برعهده دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار