بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛
در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 09 November 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.


خوزستان در خطر جدی است/ چرا این مدیر پاسخگو نیست؟!

پایگاه خبری هورنیوز در مطلبی با عنوان بالا به وضعیت نابسامان و مشکلات زیست محیطی در استان خوزستان پرداخته است:

با نگاهی به افزایش آمار مبتلایان به بیماری سرطان، کاهش کیفیت و کمبود آب، آلوده بودن هوا و موارد دیگر در خوزستان، لزوم توجه دولتمردان را به صورت مبرم به وضعیت محیط زیست و کیفیت زندگی مردم این استان بیش از پیش طلبیده می شود.

همچنین آمارهای تکان دهنده محیط زیست استان خوزستان و مخصوصاً شهر اهواز که نشان از ضعف های اجرایی و نداشتن برنامه ریزی مستمر همراه با آینده نگری را دارد، در اظهار نظری از سوی مراجع بین المللی شهر اهواز را بعنوان آلوده ترین شهر جهان شناخته اند.

طی چندین تماس و پیام های مکرر با مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست  استان خوزستان برای پاسخگویی به موارد مطرح شده، متأسفانه تاکنون پاسخی از جانب وی دریافت نکرده است.



چرا باید شیرینی نزول باران رحمت به کام مردم تلخ شود

روزنامه نور خوزستان در تازه ترین شماره خود (4117)، در ستون راوی مطلبی با عنوان چرا باید شیرینی نزول باران رحمت به کام مردم تلخ شود؟ را منتشر کرده است:

یادش بخیر، روزی، روزگاری در این مملکت وقتی باران می آمد،مردم خوشحال می شدند، به خاطر این نعمت الهی شکرگزاری می کردند و کسبه به پاس این رحمت الهی مقداری قیمت ها را کاهش می دادند.

حالا چه شده با آنکه نظام اسلامی و گرایش به دینداری با سابق قابل مقایسه نیست با نزول باران، آن هم پس از یک دوره سخت خشکسالی هم به خاطر مشکلات ناشی از باران و به وجود آمدن مسائلی مانند آبگرفتگی معابر و مشکلات تنفسی شیرینی باران را احساس نمی کنند و برعکس به کامشان تلخ می شود و هم در مواردی به بهانه باران بعضی قیمت ها را بالا می برند، حتی سبزی خوردن.


 وقتی پاییز خوزستان نفس گیر می شود

سایت ایرنا در استان خوزستان با تشکیل میزگردی با حضور مسئولان محیط زیست، بحران و پزشکی استان مشکلات و علل تنگی نفس خوزستانی ها پس از بارش های اخیر را کنکاش کرده است:

از سه سال پیش نخستین باران های پاییزی کام خوزستانی ها را تلخ کرده به طوریکه بعد از هر بارش باران تعداد مراجعان به بیمارستان برای درمان تنگی نفس خود مدام بالا می رود بطوریکه این تعداد در سه سال گذشته به بیش از 50 هزار نفر رسیده اند که 60 درصد آنها در اهواز بوده اند.

مسئولان تاکید دارند که این باران، اسیدی نیست و این در حالی است که افکار عمومی این موضوع را نمی پذیرند و اخباری را در شبکه های اجتماعی در این خصوص دست به دست می کنند.

اکنون لیست متهمان علت تنگی نفس در استان خوزستان کوچک تر شده و عوامل احتمالی آن از 18 مورد به چهار مورد رسیده است، اگر چه امسال انگشت اتهام به سوی گرده افشانی درخت نورسیده 'کونوکارپوس' در خوزستان نشانه رفته است.



نگاه قومیتی در انتخابات به نفع هیچ قومی نیست

 پایگاه خبری، تحلیلی شوشان، یادداشتی با عنوان نگاه قومیتی در انتخابات به نفع هیچ قومی نیست را به قلم سید زین العابدین موسوی، مدرس دانشگاههای شهید چمران و آزاد اسلامی خوزستان منتشر کرده است.


طرح شعارهای قوم گرایانه در فصول انتخاباتی بیش از پیش رو به تزاید است؛ تحریک تعصبات قومی، تصمیم گیری صحیح در انتخاب اولویتها را به مخاطره می اندازد.

درکلان شهر اهواز اقوام زیادی زندگی می کنند، عرب، بختیاری و سایر قوم لر، شوشتری، دزفولی، بهبهانی، ترک، کرد و اقلیتهای دیگر همه شهروند کلان شهری هستند که عدالت اقتضا دارد با حقوق مساوی و به نسبت فراوانی جمعیت دیده شوند.

از طرفی باید پذیرفت منبع رای در توده های مردم است، این بخش از مردم ممکن است به قوم و یا اقوام خاصی منتسب باشند که با انسجام کامل بتوانند هر سه نماینده را به مجلس بفرستند.


   
بازخوانی پرونده یک شهر، هفت ماه گذشت؟ لالی همچنان تنهاست!

پایگاه خبری هورنیوز در مطلبی با عنوان بالا به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی مسئولین استانی به وضعیت شهرستان لالی پس از بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در این شهر پرداخته است:

با گذشت ۷ ماه از سیل در لالی و با وجود همه قول ها و وعده هایی که مدیران استانی ، شهرستانی و حتی کشوری داده اند، هیچ گونه پیشرفتی در کار مشاهده نشده!

به نظر می رسد اعتباری که می بایست در راستای جبران خسارات و از طریق دولت محترم به شهرستان لالی می رسید در پیچ و خم هایی که بعضا مسئولین شهرستانی و استانی خود را گرفتار آن کرده اند اسیر شده است. چرا که نگاهی گذرا به استان های دیگر و تکاپوی مسئولانشان در جهت اخد اعتبار برای طرح های مختلف و بعضا غیر ضروری نشان می دهد که عملکرد مسئولان در شهرستان لالی و استان خوزستان در جذب این اعتبار ضروری چه قدر ضعیف بوده است .

دولتی که حاضر می شود برای احیای دریاچه ارومیه ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه صرف کند که نتیجه آن هم طبق گفته کارشناسان معلوم نیست اما توان پرداخت خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی به مردم محروم لالی را ندارد.



کارون شیری که نمی غرد!


پایگاه خبری، تحلیلی خوانا مقاله ای با عنوان کارون شیری که نمی غرد! را به قلم علی حسین حسین زاده منتشر کرد:

کارون شاید مظلوم ترین رود جهان باشد، رودی که در سال های نه چندان دور دارای عمقی حدود 500 متر و کمترین عرض آن 120 متر بوده است، ولی امروز شاید بیشترین عمق آن در بسیاری از جهات شش متر و بیشترین عرض آن 120 متر باشد.

کارون رودی بود که کشتی های سنگین تا اهواز و شوشتر در آن هدایت می شدند ولی امروز کوهی از خاک و جزیره های بی نام و نشان در آن باعث شده تا مانعی برای عبور کشتی ها و لنج ها و حتی در نقاطی یدک کش ها شود.

روزگاری کارون خروشان بود و چون شیری می غرید، اکنون به جای آن آب خروشان، علف های هرز و تل های خاک انباشته شده باعث شده تا هر کسی در ذهن خود برای کارون نقشه شومی بکشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
همه مشکلات ناشی از سموم استفاده شده در نیشکر می باشد...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار