مديرعامل جديد شركت برق منطقه‌اي تهران با بيان اينكه پرت انرژي در شبكه انتقال نسبت به شبكه توزيع برق پايين‌تر و 4 درصد كمتر است گفت: بزودي 100 مگاوات نيروگاه توليد پراكنده در تهران وارد مدار مي‌شود.
کد خبر: ۱۲۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 08 November 2015
غلامرضا خوش خلق در پاسخ به اين سئوال كه مديرعامل شركت توزيع برق تهران اعلام كرده پرت انرژي در شبكه توزيع 7 درصد است آيا پرت انرژي در شبكه انتقال انرژي نيز در همين حد است گفت: پرت انرژي در شبكه انتقال برق تهران پايين‌تر از شبكه توزيع برق است و در حد 3 درصد است البته بستگي به شرايط شبكه برق تلاش مي‌كنيم تا اين عدد را به 2.5 درصد برسانيم. 

خوش خلق در پاسخ به اين سئوال كه مديران توانير اعلام مي‌كنند كه ورود تجهيزات نيروگاه‌هاي توليد پراكنده پشت درهاي گمرك گير گرده است گفت: قطعا با ورود نيروگاه هاي توليد پراكنده وضعيت توليد برق بهتر خواهد شد و 100 مگاوات نيروگاه توليد پراكنده در حال آماده شدن است كه تا قبل از سال 95 وارد مدار مي شود. 

مدير عامل شركت برق منطقه‌اي تهران با اشاره به كمبود اعتبار در صنعت برق گفت: كمبود اعتبار و نقدينگي در صنعت برق اين صنعت را دچار ركود كرده است. به گفته وي، پيش بيني يك هزار ميليارد تومان بودجه براي شركت برق منطقه‌اي تهران داشته‌ايم كه اميدواريم تمام آن تخصيص يابد. 

خوش خلق در پاسخ به اين سؤال كه برخي واحدهاي مسكن مهر به دليل نبود برق واگذار نمي شوند، آيا برنامه‌اي براي برق‌دار كردن و احدهاي مسكن مهر داريد، گفت: به طور ويژه بحث برق‌دار كردن واحدهاي مسكن مهر را پيگيري مي‌كنيم.

وي درخصوص زيرزميني كردن كابل‌هاي برق گفت: زيرزميني كردن كابل‌هاي برق در تهران به اعتبارات و به مجوزها بستگي دارد اما به هر حال اين اقدامات بايد توجيه اقتصادي نيز داشته باشد.
خوش خلق درخصوص حمايت از توليدكنندگان داخلي گفت: بايد در جهت حمايت از توليدكنندگان براي حل مشكلات مالي مساعدت شود تا آمادگي كامل‌تري به منظور تسريع در امر توليد و مشاركت با توليدكنندگان خارجي و همچنين انتقال دانش فني صورت گيرد.

وي با بيان اينكه كيفيت تجهيزات داخلي در خيلي از موارد بهتر از نمونه‌هاي خارجي است، ادامه داد: براي حمايت از بخش خصوصي و استفاده از تجهيزات داخلي، بيش از 90 درصد نياز شركت‌هاي برق منطقه‌اي و بيش از 98 درصد نياز شركت‌هاي توزيع نيروي برق از تجهيزات داخلي تامين مي‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار