یخ‌زدایی مواد فریز‌شده اگر به‌درستی انجام گیرد باعث حفظ مواد مغذی می‌شود و چنانچه به روش ناصحیح انجام شود باعث کاهش ارزش غذایی ماده مورد‌نظر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 07 November 2015
میوه‌ها و سبزی‌ها: در مورد سبزیجات (باقلا سبز، لوبیا سبز، نخودفرنگی، بامیه،...) و میوه‌هایی (تمشک، آلبالو، گیلاس،...) که تولید آن‌ها تنها در فصول خاصی از سال امکان‌پذیر بوده چنان‌چه به‌سرعت و پس از خرید و با رعایت اصول بهداشتی انجام پذیرد باعث حفظ ارزش غذایی آن نیز می‌شود./ افزودن نمک احتمال از دست دادن مواد مغذی میوه‌ها را افزایش می‌دهد.

نان: نگهداری طولانی‌مدت نان داخل محیط سرد فریزر، آب داخل نان را منجمد می‌کند و زمانی که نان رفع انجماد شود، بدون بیات‌شدن به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

گوشت: باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بیشترین سطح باقی بماند. اگر پس از فریز‌کردن گوشت، لکه‌های سیاه روی آن به وجود بیاید، احتمالا آلودگی قارچی در آن قسمت گوشت است و باید دور ریخته شود.

آجیل و میوه‌های خشک: برای فریز‌کردن انواع آجیل و میوه‌های خشک باید آن‌ها را درون نایلون ضخیم روشن قرار دهید و هوای داخل نایلون را خارج کنید و درش را محکم گره بزنید. سپس نایلون را درون ظروف پلاستیکی مخصوص فریزر بگذارید و پس از بستن در آن، داخل فریزر بگذارید (در صورت امکان، بهتر است برای حفظ کیفیت طعم آجیل، با پوست فریز شود).

یخ‌زدایی: مناسب‌ترین روش یخ‌زدایی گوشت قرمز خارج کردن گوشت ٢۴‌ساعت پیش از مصرف از فریزر و گذاشتن آن در طبقه‌های پایینی یخچال است (این زمان برای گوشت مرغ ١٢‌ساعت، برای ماهی، میگو و سایر محصولات دریایی ٨‌ساعت است). ساده‌ترین راه یخ‌زدایی انواع سبزی خارج‌کردن آن‌ها از فریزر ٢‌ساعت قبل از مصرف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار