آیت‌الله سعیدی مطرح کرد:
امام جمعه قم اهتمام نهادهای فرهنگی به آسیب‌شناسایی عزاداری‌ها تاکید کرد و گفت: این موارد باید به‌گونه‌ای دسته بندی، اولویت‌بندی و اقدام شود که موجب جوسازی دشمن علیه عزاداری حسینی نشود.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 05 November 2015
به گزارش تابناک قم، جلسه فرهنگ عمومی استان قم به مناسبت روز فرهنگ عمومی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه س برگزار شد.

در این جلسه که با حضور آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و همچنین مدیران ارشد استان و نهادهای عضو شورا برگزار شد، برگزاری جشنواره ملی معارف فاطمی و آسیب شناسی عزاداری در جامعه اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه ضمن گرامیداشت روز فرهنگ عمومی، از حضور مردم همیشه در صحنه در روز راهپیمایی 13 آبان که نماد استکبار ستیزی امت حزب الله بود و همچنین از هیئات و عزادارن حسینی در خصوص برگزاری با شکوه عزاداری حسینی قدردانی شد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سخنانی به ارائه گزارشی در خصوص آسیب شناسی عزاداری در جامعه اسلامی پرداخت.

همچنین در این جلسه سپس آیت‌الله سعیدی به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آسیب‌هایی که عزاداری‌ها را ممکن است مورد تاثیر قرار دهد بیان کرد: باید آسیب‌های عزاداری در گذشته و بدعت‌هایی که در حال حاضر وجود دارد تفکیک شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه بیان کرد: ضروری است آسیب‌ها در امور مهم اعتقادی و نمادهای دینی مردم احراز شود.

وی در ادامه سطح بندی آسیب‌ها را مورد توجه قرار دارد و گفت: این موارد باید به‌گونه‌ای دسته بندی، اولویت‌بندی و اقدام شود که موجب جوسازی دشمن علیه عزاداری حسینی نشود.

آیت‌الله سعیدی تاکید کرد: بهره‌مندی از نظرات و رهنمودهای مراجع عظام تقلید در این امر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار