معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم ذخیره سازی سوخت دوم کشاورزی برای مقابله با پدیده النینو تأکید کرد.
کد خبر: ۱۲۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 05 November 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سیدمحمد جعفری اظهار کرد: ذخیره سازی سوخت دوم و آمادگی لازم برای مقابله با سرما و وقوع پدیده النینو برای بخش کشاورزی ضروری است.
به گفته وی، از پایان آبان ماه امسال و با توجه به پایین آمدن دمای هوا، امکان وقوع خسارت در واحد های تولیدی بخش کشاورزی وجود دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه آمادگی لازم برای واحدهای تولیدی ضروری است، افزود: برداشت به موقع مرکبات بسیار حائز اهمیت است.
جعفری ادامه داد: مرکبات از جمله محصولات مهم این فصل است که به باغداران توصیه می شود، در زمان فنی تعیین شده نسبت به برداشت آن اقدام کنند تا شاهد خسارتی همچون سال 86 نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مهم بودن موضوع، مکاتباتی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و اتحادیه های تولیدی بخش کشاورزی انجام شد تا به واحدهای تولیدی اعلام شود نسبت به دوگانه سوز کردن واحدهای تولیدی و ذخیره سوخت دوم با هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان اقدام کنند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تسهیلات سرمایه در گردش کلزا از 20 میلیون به 30 میلیون ریال خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت زیاد و افزایش تولید این محصول در کشور و رسیدن به خودکفایی در روغن، هماهنگی های لازم با بانک کشاورزی برای افزایش میزان تسهیلات سرمایه در گردش کلزا صورت گرفته است.
جعفری ادامه داد: افزایش تسهیلات به دلیل کمک به بهره برداران کلزا کار بوده تا بتوانند بخشی از هزینه های جاری برای کشت این محصول را تامین کنند.
مازندران 460 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که از این سطح 115 هزار هکتار باغ مرکبات است و پیش بینی شده امسال 2.2 میلیون تن انواع مرکبات از این باغ ها برداشت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار