رئیس ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار:
رئیس ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: وضعیت باران کشور تاکنون حتی در شهرهایی مثل اهواز خوب و راضی‌کننده بوده اما مبارزه با گرد و غبار باید برنامه همیشگی ما باشد و این باران‌ها سبب کم‌توجهی به این معضل جدی نشود.
کد خبر: ۱۲۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳ 03 November 2015
به گزارش تابناک قم، ضیاء‌الدین شعاعی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در تالار امام رضا قم برگزار شد گفت: استان‌هایی که تولید کننده گرد و غبار هستند باید مورد کنترل قرار بگیرند چون علاوه بر خودشان به استان‌های مجاور نیز آسیب می‌رسانند.

وی افزود: وضعیت تولید گرد و غبار در استان قم روشن نیست و نیاز به شفاف‌سازی دارد که در این راستا جمع آوری اطلاعات و تجربیات محلی به مراتب ذی‌قیمت‌تر از اطلاعات ماهواره‌ای است.

رئیس ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: ما به دنبال جمع آوری اطلاعات از دستگاه‌های محلی و مطابقت دادن آنها با اطلاعات هواشناسی هستیم تا علاوه بر شناسایی عوامل موثر در زمینه ایجاد گرد و غبار، مسئله تخصیص اعتبارات لازم را نیز آسان‌تر انجام دهیم.

وی با اشاره به اهداف سازمان محیط زیست ابراز کرد: هرچند که سازمان محیط زیست با مشکلات گوناگونی مواجه است ولی با این حال احیا و حفاظت از تالاب‌ها از اهداف این سازمان است.

شعاعی تصریح کرد: پس از شناسایی ظرفیت تالاب‌ها به دنبال تخصیص اعتبارات هستیم تا مشکلات ایجاد شده توسط تالاب‌های خشک شده در مرحله اول به صورت موقت متوقف شوند و سپس در مرحله دوم بتوانیم به برنامه‌های مدیریت جامع بپردازیم تا این مشکل برای همیشه ریشه‌کن شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه حل معضل خشکی تالاب‌ها به سرعت و با جدیت در حال انجام است و این گونه نیست که به بهانه مطالعه و تحقیق، کار را به عقب بیندازیم.

رئیس ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه بارش‌های پاییزی نباید موجب غفلت ما از پدیده گرد و غبار شوند خاطرنشان کرد: وضعیت باران کشور تا کنون حتی در شهرهایی مثل اهواز خوب و راضی‌کننده بوده اما مبارزه با گرد و غبار باید برنامه همیشگی ما باشد و این باران‌ها سبب کم‌توجهی به این معضل جدی نشود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار