با گذشت 1.5 ماه از استعفای بهشتی از معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل نظام برنامه‌ریزی در استان اردبیل بی‌سر و سامان و بلاتکلیف به سر می‌برد.
کد خبر: ۱۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ 27 January 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نظام برنامه‌ریزی که از اصول و پایه‌های مدیریت در یک مجموعه است متاسفانه در اردبیل مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفته به طوریکه نه خبری از تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نه انتخاب معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل است در حالی که در آستانه ابلاغ بودجه سال 94 و پایان سال 93 نیاز شدیدی برای برنامه‌ریزی دقیق و منسجم جهت اولویت اجرای طرح‌ها، پروژه‌ها و هدف‌گذاری درست در امور توسعه‌ای احساس می‌شود.

هر چند در تشکیل سازمان احیا شده برنامه و بودجه تأخیر تا این حد شاید مورد قبول و پذیرش باشد اما نبود معاونت برنامه‌ریزی در استانداری اردبیل بر خلأ و ضعف به وجود آمده در این حوزه دامن زده به طوریکه با کنار رفتن محمدباقر بهشتی معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل در این 1.5 ماه هیچ گزینه‌ای برای معاونت برنامه‌ریزی استاندار اردبیل معرفی نشده است.

غفلتی که در این حوزه انجام شده شاید به ظاهر برای استان اردبیل صدمه و لطمه‌ای را به همراه نداشته باشد اما قطعاً خواب خرگوشی در این زمینه بزرگترین آسیب‌ها را در برنامه‌ریزی‌های پیش رو و سال آینده نمایان خواهد کرد به گونه‌ای که ادامه نابسامانی در این حوزه می‌تواند آسیب‌ها و عواقبی را به دنبال داشته باشد.

هر چند گزینه‌هایی برای ریاست سازمان برنامه و بودجه احیا شده مطرح است که از جمله آن می‌توان یک گزینه غیربومی و رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه استان را از معروف‌ترین گزینه‌ها یاد کرد اما غفلت و بی‌توجهی‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود، باعث نگرانی و تا حدودی تأمل‌برانگیز است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با احیای سازمان برنامه و بودجه انتظار این است که هر چه سریع‌تر چارت استانی شکل گرفته و مدیر کارآزموده و موفق در استان اردبیل در این سازمان به کارگیری شود.

منصور حقیقت‌پور تصریح کرد: انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این کار به سرانجام رسیده و امکان بهبود شرایط در حوزه برنامه‌ریزی بیشتر از این فراهم آید تا خلأها و نارسایی‌ها به اتمام برسد.

وی گفت: نظام برنامه‌ریزی کشور بعد از انحلال سازمان برنامه و بودجه دچار یک افت شدید و خلأ حقیقی شده که دولت با احیای سازمان برنامه و بودجه به شکل ملی و استانی باید هر چه سریع‌تر این خلأها را از بین برده و استاندار اردبیل نیز با انتخاب شایسته در این حوزه بتواند کار مدیریتی و برنامه‌ریزی را سر و سامان بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار