معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی خود در برابرخسارت های احتمالی و حوادث غیرمترقبه تا پانزدهم آبان فرصت دارند .
کد خبر: ۱۲۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 02 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز  ، مهندس اکبر فتحی درهمایش آغاز فصل زراعی 95-94 استان،اظهار کرد: کشاورزان برای بیمه نمودن محصولات کشاورزی می توانند به کارگزاران بیمه در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان مراجعه کنند .

وی افزود: پدیده النینو درکشور در حال رخ دادن است و سیلی که دراستان ایلام اتفاق افتاد مشابه آن در هر استان دیگری هم می تواند به وقوع بپیوندد و هرچند در این زمینه تاثیر کم استان ما از پدیده مذکور پیش بینی شده است ولی لازم است در تمامی زمینه ها آمادگی لازم برای مواجهه با مخاطرات بخش کشاورزی وجود داشته باشد.

وی اظهارکرد: بیمه محصولات کشاورزی از بعد دیگری نیز چتر محافظی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی محسوب می شود و اخیراً صندوق ضمانت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی شروع بکار نموده است که در تنظیم سرمایه گذاری در بخش، نقش مهمی می تواند ایفا کند.

مهندس فتحی همچنین در خصوص آمادگی برای ذخیره میوه شب عید،گفت: ذخیره سازی میوه شب عید امسال با عاملیت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی انجام می شود و عامل اصلی خرید، توزیع و ناظر این موضوع خواهند بود و مدیران محترم جهادکشاورزی شهرستانها بعنوان اعضای کمیته خرید بایستی دقت لازم را در خرید داشته باشند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی نیز دراین نشست گفت: 10 درصد تعرفه حق بیمه این صندوق افزایش یافته است که آنهم بیشتر از جانب سهم دولت بوده است.

نریمانی افزود: در مقابل 30 تا 40 درصد تعهد بیمه گر نیز افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین گفت: غرامت های باقی مانده امسال کشاورزان آذربایجان شرقی که بیشتر شامل غرامت باغ های سیب و انگور می باشد تا 30 آبان امسال پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار