مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات همدان گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی نباید باعث آسیب به شرکت‌های داخلی شود.
کد خبر: ۱۲۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 01 November 2015

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات همدان گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی نباید باعث آسیب به شرکت‌های داخلی شود.

به گزارش فارس،عباس صادقی پوریانی درافتتاح نمایشگاه الکامپ در همدان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها در حوزه فناوری و اطلاعات اتفاقات پس از تحریم خواهد بود که از یک طرف برای ما فرصت جهانی شدن به خصوص در حوزه فناوری را ایجاد می‌کند.

وی افزود: در این مورد تهدیدهایی نیز وجود دارد که با ورود شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری آنها، شرکت‌های داخلی آسیب می‌بینند.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات همدان ادامه داد: در بحث نرم‌افزاری و خدمات مهندسی فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی وجود دارد به خصوص در بخش نیروی انسانی که علاوه بر مدرک، داشتن مهارت نیز مهم است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی شرکت‌های خصوصی می‌توانند به شکوفایی خوبی در زمینه خدمات مهندسی برسند؛ به دغدغه دیگر در زمینه فیلترینگ در حوزه فناوری و اطلاعات اشاره کرد و گفت: فرض کنیم که شبکه‌های اجتماعی که چیزی حدود 14 میلیون کاربر دارند را فیلتر کنیم در آن صورت همه کاربرها به دنبال فیلترشکن می‌روند.

صادقی ادامه داد: همین امر باعث می‌شود کاربرها برای دیدن سایت‌های داخل از سایت‌های خارجی استفاده کنند که در این صورت داده‌ها و اطلاعات موبایل شخصی افراد برای دیگران قابل رؤیت است که در این صورت مشکلاتی چون امکان تزریق ویروس در سایت‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: مشکل دیگر این است که با اتصال فیلترشکن شبکه‌های دیگر و غیرمجاز هم می‌توانند در دسترس باشند و این را باید در نظر گرفت که کوچ از یک شبکه به شبکه دیگر اجتماعی باید آرام و قابل اعتماد انجام شود چیزی که در کوچ وایبر به تلگرام انجام شد و نتیجه خوبی را در پی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار