معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: یک تن در این استان بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن مسموم و راهی بیمارستان شد.
کد خبر: ۱۲۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 31 October 2015
به گزارش تابناک قم، مهدی فراهانی افزود: در این حادثه خانمی 38 ساله دچار کاهش سطح هوشیاری شد که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط کارشناسان اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

وی گفت: این حادثه نخستین مورد مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در سال جاری در قم است که بر اثر عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما رخ داد.

وی افزود: افزایش آمار مسمومیت ها با گاز منواکسید کربن با کاهش دمای هوا ارتباط مستقیم دارد و هر چه برودت هوا بیشتر می شود، آمار مسمومیت ها نیز افزایش می یابد.

به گفته وی، سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تاری دید، فلج شدن عضلات از جمله عضلات تنفسی و نهایتا اغما و مرگ از نشانه های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.

وی به شهروندان توصیه کرد: نخستین و مهمترین اقدام در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن(هوای تازه) به مصدوم و تماس با اورژانس 115 است که باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیشتر مسمومیت ها با گاز منواکسید کربن مربوط به خروج لوله بخاری از محل اصلی است، اضافه کرد: اگر شهروندان در رعایت اصول اولیه کوتاهی کنند، با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا در روزهای آینده ممکن است شاهد افزایش آمار مسمومیت ها باشیم. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار