کد خبر: ۱۲۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 30 October 2015
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز از قطعی شدن حضور دو نماینده مستقل برای استان البرز در مجلس خبرگان آتی خبر داد.

توکل لطفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: در جلسه شهریور ماه مجلس خبرگان رهبری، استقلال نمایندگان استان البرز مورد بررسی قرار گرفت و با آن موافقت شد.

وی افزود: با این تصمیم و اختصاص دو نماینده مستقل به حوزه انتخابیه استان البرز تعداد نمایندگان مجلس خبرگان از 86 نفر به 88 نفر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات اسفند ماه خاطرنشان کرد: تاکنون جزییات فنی این اقدام به ما ابلاغ نشده است اما از طرف وزارت کشور اعلام شده است که استان البرز باید آمادگی برگزاری احتمالی الکترونیکی انتخابات اسفند ماه را داشته باشد.

وی با اشاره به زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس که در اسفند ماه برگزار می‌شود از 28 آذر آغاز و تا چهارم دی ماه ادامه دارد و نامزدهایی که در روند بررسی صلاحیت آنان مشکل خاصی وجود نداشته باشد حداکثر 15 روز پس از ثبت نام و کسانی که مشکل خاصی در روند بررسی صلاحیتشان به وجود بیاید حداکثر 40 روز پس از ثبت نام جواب قطعی دریافت خواهند کرد.

لطفی به عدم قطعیت تعداد واجدین شرکت در انتخابات مجلس اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل بالا بودن رشد جمعیت ناشی از مهاجرت در استان البرز هنوز نمی‌توان در خصوص آمار واجدین شرایط شرکت در انتخابات اظهار نظر کرد و باید تا اعلام نهایی آمار توسط ثبت احوال در روزهای منتهی به انتخابات صبر کرد.

وی افزود: اما براساس احتمالات و تجربه دوره‌های گذشته، اداره کل سیاسی و انتخابات استان البرز دو میلیون تعرفه رای از وزارت کشور درخواست کرده است که یک میلیون و 800 هزار تعرفه به حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس با دو نماینده و 200 هزار تعرفه به حوزه نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان با یک نماینده اختصاص دارد.

این مسئول از زمان بندی شروع تبلیغات نامزدهای قطعی انتخابات گفت و تصریح کرد: طبق قانون انتخابات، تبلیغات نامزدهای قطعی به مدت یک هفته و هشت روز مانده به انتخابات آغاز و یک روز مانده به برگزاری به پایان می‌رسد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری البرز افزود: از نامزدهای احتمالی تقاضا می‌شود در این مدت و قبل از شروع زمان قانونی تبلیغات از هرگونه تخلف انتخاباتی اعم از تخریب دیگر نامزدهای احتمالی و برگزاری جلسه به نام انتخابات پرهیز کنند.

لطفی در پایان گفت: تاکنون دو مورد تخلف تبلیغاتی توسط نامزدهای احتمالی در استان رخ داده است که هر دو مورد با تذکر اداره کل سیاسی و انتخابات همراه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار