امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه راهبردی‌ترین سند دشمن‌شکن شیعیان، زیارت عاشوراست، گفت: لباس سیاه بر تن کردن برای عزای حسین(ع)، دشمن‌شکن است.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 31 October 2015

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه راهبردی‌ترین سند دشمن‌شکن شیعیان، زیارت عاشوراست، گفت: لباس سیاه بر تن کردن برای عزای حسین(ع)، دشمن‌شکن است.

به گزارش فارس،حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی در سلسله نشست‌های سوگواری دهه دوم محرم در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اظهار کرد: صلوات ذکر عجیبی است و موجب آمرزش گناهان و استجابت دعا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بلند صلوات فرستادن، نفاق و تفرقه را از بین می‌برد، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) سفارش بسیار به ذکر صلوات دارند زیرا این ذکر درب‌های عافیت و نشاط را به روی بندگان باز می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: به دلیل حضور در مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) باید خداوند متعال را شاکر باشیم چراکه این نعمت را بر ما ارزانی داشته که با محبت امام حسین(ع) نفس بکشیم.

وی با اشاره به اینکه دعا و زیارت‌نامه‌ها دو گنج شیعیان است، خاطرنشان کرد: راهبردی‌ترین سند دشمن‌شکن شیعیان، زیارت عاشوراست.

حجت‌الاسلام حاجتی با بیان اینکه امام زمان(عج) در جوار مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان است، گفت: اطاعت محض از ولی‌ فقیه به معنای توجه به امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه کسی که با زیارت عاشورا گره خورده، مقام پیدا کرده است، اضافه کرد: کسانی که با شنیدن نام حسین(ع) دلشان می‌لرزد به مقامی رسیده‌اند که خداوند بر آنان منت گذاشته و این مقام را بر آنان ارزانی کرده است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: سیاه پوشیدن در ایام محرم حاوی پیام است و محل روضه اباعبدالله(ع) اردوگاه یاران امام زمان(عج) است.

وی با تأکید بر اینکه حضرت امام(ره) آینده را به خوبی می‌دیدند و پیش‌بینی می‌کردند، بیان کرد: حضرت امام(ره) عاشورا را یک میتینگ سیاسی می‌دانستند و فرمودند پیام‌های امام حسین(ع) بزرگترین پیام‌های سیاسی است.

حجت‌الاسلام حاجتی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود جنگ تحمیلی و توطئه‌های مختلف، ملت شهیدپرور ایران اسلامی هرگز تسلیم نشدند و جاسوسان غرب در این باره می‌گفتند، اعتقاد به حسین(ع)، راه حسین(ع) و مکتب حسین(ع) به مردم ایران اسلامی قوت و نیرو می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1362 در اسرائیل پژوهشگران مختلفی گرد هم آمدند تا دلیل تسلیم نشدن ملت ایران را بررسی کنند و در این باره به این نتیجه رسیدند که ملت ایران اسلامی با «یا حسین(ع)» حرکت می‌کنند و با «یا مهدی(عج)» مقاومت می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه لباس سیاه بر تن کردن برای عزاداری حسین(ع)، دشمن‌شکن است؛ گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از هیچ چیزی به اندازه مراسم سوگواری و عزاداری حسینی نمی‌هراسند.

لازم به ذکر است، مراسم سوگواری امام حسین(ع) در دهه دوم محرم به مدت 10 شب با سخنرانی شخصیت‌های مختلف در محل دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان همدان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم همدان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با نوحه‌خوانی و قرائت زیارت عاشورا برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار