اگرچه در کشورهای پیشرفته با استفاده از تجهیزات زباله سوز یا کارخانه های کمپوست این تهدید به یک فرصت درآمدزا بدل کرده اند، اما دولتمدران ما همچنان در فکر برخورد و استفاده از قوه قهریه برای مقابله با ثروتی بنام زباله هستند.
کد خبر: ۱۲۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 29 October 2015
به گزارش تابناک مازندران، استان مازندران یکی از اقلیم های پرطرفدار و گردشگر پذیر در کشور است که آمار ورود و سکونت 13 میلیون گردشگر  در سال به تنهایی موید این استقبال هموطنان و حتی علاقمندان به طبیع تمازندران از اقصی نقاط جهان است.
هرچند جذب و میزبانی از گردشگران اغلب موجب ایجد ثروت برای کشورهای پیشرو در جهان و حتی استانهایی مانند اصفهان، شیراز، مشهد، و .... است اما گویی این وضعیت برای مازندران برعکس است.
وجود دریا و جنگل در دو طرف نوار ساحلی مازندران موجب شده است اغلب طبیعت گردان به این منطقه هجوم بیاورند روزها در این استان بمانند حال نکته مهم و مشکل ساز تولید سرسام آور زباله در استان و نبود زمین برای دفع این سطح مواد زائد است.
مازندران به دلیل بهرهمندی از بارندگی فراوان سالانه و وجود اراضی حاصلخیز، دریا و جنگل تقریبا هیچ زمین بلا استفاده و لم یزرعی برای دفن زباله ندارد و همین مساله موجب به زحمت افتادن شهرداران و دستگاه خدمات شهری برای تدفین زباله ها شده است.
اگرچه در کشورهای پیشرفته با استفاده از تجهیزات زباله سوز یا کارخانه های کمپوست حاصل از زباله این تهدید به یک فرصت درآمدزا بدل کرده است اما دولتمدران ما همچنان در فکر برخورد و استفاده از قوه قهریه هستند...
در آخرین نمونه از این نوع اقدامات که البته با نیت صیانت از طبیعت انجام می‎شود، محیط زیست مازندران از دریافت حکم بازداشت پنج شهردار شهرهای غربی مازندران به دلیل مشکلات زباله ای خبر داده و مدیرکل این مجموعه گفته روزانه 200 تا 300 تن زباله 5 شهرستان غرب مازندران در جنگل های دو هزار مازندران دپو می شود که ساماندهی زباله ها این شهرها بر اساس قانون بر عهده شهرداری هاست ولی دراین زمینه تاکنون اقدامی انجام نداده اند، به همین دلیل با هماهنگی مراجع قضایی حکم بازداشت 80 درصد از شهرداران متخلف را گرفته ایم.
هزینه های بالای انتقال زباله به خارج از استان و تولید هجم زیاد زباله همچنین نبود اعتبارات ملی برای ساخت کارخانه های زباله سوز گره کور زباله در مازندران است که نگاه ملی و اعتبارات فرا استانی را می طلبد اما یقینا با فشار و جلب شهرداران راهی به پیش نخواهد رفت و کار زیربنایی لازم است.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار