امام جمعه كرج:
نماينده ولي فقيه در استان البرز گفت: حمايت برخي كشورهاي اسلامي از داعش تاسف‌بار است.
کد خبر: ۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰ 16 January 2015

به گزارش تابناك – البرز: نماز سياسي و عبادي جمعه اين شهرستان امروز نيز با حضور اقشار مختلف مردمي و مسئولان شهري برگزار شد.
آيت‌الله سيد محمد مهدي حسيني همداني در خطبه‌هاي دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوي الهي به دوران مبارزات ملت ايران پيش از پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: پيروزي انقلاب اسلامي معادلات بين‌المللي و اهداف شوم استكبار جهاني را بر هم زد.
وي تصريح كرد: كشورهاي استكباري غربي وقتي منافع خود را در خطر ديدند، براي مقابله با ملت ايران و انقلاب اسلامي هم دست شده و دست به هر توطئه‌اي زدند.
خطيب جمعه شهرستان كرج افزود: جنگ با مسلمانان موضوع تازه‌اي در تاريخ اسلام نيست، در تاريخ اروپا لكه‌هاي سياهي همچون جنگ‌هاي صليبي وجود دارد.
حسيني همداني گفت: كشورهاي استكباري به دنبال اسلام هراسي هستند و متاسفانه برخي از كشورهاي اسلامي در مسير اهداف غربي‌ها حركت مي‌كنند.
وي به رشد جريان‌هاي منحرف تكفيري اشاره كرد و گفت: اين جريان‌ها به دنبال مخدوش كردن چهره رحماني و الهي دين مبين اسلام هستند.
وي علت اصلي كينه غربي‌ها به اسلام را گسترش استقبال ساكنان اروپا و آمريكا به اين دين الهي دانست و گفت: به همين دليل مي‌خواهند با وارونه نشان دادن چهره واقعي اسلام، ملت‌ها را فريب دهند و در اين راه جريان داعشي كه از سوي برخي كشورهاي اسلامي متاسفانه حمايت مي‌شود، نقش اصلي را بازي مي‌كند.
نماينده ولي فقيه در استان البرز افزود: اقدامات تروريستي داعشي‌ها با آموزه‌هاي اسلامي و اخلاق انساني هيچ همخواني نداشته و اين جنايات‌ها به اسلام ارتباطي ندارد.
حسيني همداني بيان داشت: در اين شرايط مسلمانان بايد آگاه بوده و براي نشان دادن چهره رحماني و رافت اسلامي، تلاش بيشتري داشته باشند.
وي همچنين با محكوم كردن اقدامات توهين‌آميز يك نشريه غربي افزود: مسلمانان بايد هوشيار و با بصيرت بوده و با اين اقدامات تحت تاثير قرار نگيرند و در مقابل براي آگاه‌سازي افكار بين‌المللي از راه‌هاي منطقي تلاش كنند.
خطيب جمعه شهرستان كرج در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به رويكرد كشورهاي عضو 5 + 1 در مذاكره با ايران به ويژه آمريكايي‌ها گفت: رويكرد آمريكايي‌ها همواره طلبكارانه‌ است.
حسيني همداني گفت: نگاه طلبكارانه و تحقيرآميز با مفهوم مذاكره همخواني ندارد و مذاكرات تنها زماني به نتيجه مي‌رسد كه طرفين به حقوق مسلم ديگران احترام بگذارند.
وي با انتقاد از برخي تحليل‌ها در داخل كشور نيز گفت: برخي مي‌خواهند شرايط اقتصادي كشور را به طور كامل به مسائل هسته‌اي گره بزنند، اين كار به دشمن پيام مي‌دهد كه در تحقق اهداف شوم خود موفق بوده است.
نماينده ولي فقيه در استان البرز در پايان گفت: غربي‌ها بايد بدانند كه ملت ايران و مقام عظماي ولايت تحت هيچ شرايطي در مقابل رفتار طلبكارانه و زورگويي آنها كوتاه نيامده و از حقوق مسلم خود دست بر نمي‌دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار