در حاشیه برگزاری مراسم‌های عزاداری؛
امسال هم دهه اول ماه محرم با عزاداری‌های پرشور و مثال‌زدنی مردم قم همراه بود، عزاداری‌های و مراسم‌هایی که تا پاسی از شب ادامه داشت و هر چه قدر به‌روز عاشورا نزدیک‌تر می‌شدیم برنامه‌های عزاداری‌ها امام حسین (ع) در مساجد و حسینیه‌های سطح شهر حال و هوای عاشورایی به خود می‌گرفت.
کد خبر: ۱۱۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲ 28 October 2015
به گزارش تابناک قم، روزهای تاسوعا و عاشورا نیز به مانند هر سال دسته‌های عزاداری از محله‌ها و خیابان‌های شهر به سمت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) حرکت کردند و ضمن عرض تسلیت محضر ایشان در کنار جوار ملکوتی‌اش به عزاداری پرداختند.

در این میان ایستگاه‌های صلواتی نیز در نقاط مختلف شهر بر پا بود و تا شامگاه روز شنبه ادامه داشت، ایستگاه‌هایی که بانی آن‌ها خود مردم و مهمانانش عزاداران سالار شهیدان بودند.

با وجود  ازدحام و شلوغی روزهای تاسوعا و عاشورا، صبح روز یکشنبه نکته جالبی در سطح شهر و خیابان‌های قم خودنمایی می‌کرد، تنها چند ساعت بعد از پایان یافتن مراسم شام غریبان با وجود ایستگاه ای صلواتی زیاد، سطح شهر و کوچه‌ها هیچ نشانی از آن همه شلوغی یا به عبارت ساده‌تر زباله‌های شهری نداشت.

تنها چیزی که صبح روز یکشنبه در سطح شهر دیده می‌شد تمیزی و پاکیزگی معابر و کوچه‌های شهر بود که نشان می‌داد نیروهای خدماتی در سازمان پسماند و خدمات شهری قم بلافاصله نسبت به تمیز کردن و جمع‌آوری زباله‌های شهری اقدام کرده‌اند که شایسته تقدیر است.

هرچند شهردار قم با صدور پیامی از خدمات این عزیزان تشکر کرد اما آیا یک تشکر شهردار کافی است؟ آیا سایر نهادها و سازمان‌هایی که متولی برگزاری و ساماندهی مراسم عزاداری امام حسین (ع) بودند نیز نباید از این پرسنل زحمتکش و بی‌ریا که در برخی زمان‌ها تا چند ماه حقوق معوقه خود را دریافت نمی‌کنند تشکر و قدردانی کنند؟

با این حال سقائیان نژاد شهردار قم به‌تنهایی جور سایر سازمان‌ها و نهادها را کشید و با صدور پیامی از زحمات پرسنل خدماتی شهرداری تشکر کرد.

در بخشی از پیام سقائیان نژاد آمده است: در محرم امسال و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی طبق پیش‌بینی‌های به‌عمل‌آمده و هماهنگی‌های انجام‌شده در حوزه‌های تعظیم شعائر دینی، بسترسازی و فضاسازی شهر، زمینه سازی برای برپایی مراسم‌های مذهبی، نصب المان‌های ویژه این ایام، ارائه خدمات شهری در حوزه نظافت و مدیریت پسماند و... اقداماتی قابل‌توجه و ارزنده از سوی پرسنل و مدیران خدوم شهرداری قم رقم خورد.

البته این برای اولین بار نیست که نیروهای خدماتی شهرداری قم در کمترین زمان به خدمت‌رسانی می‌پردازند، شهر قم در اعیاد و مناسبت‌های مختلف پذیرای زائران و مسافران بسیار زیادی است که برای زیارت و عرض ارادت به ساحت کریمه اهل‌بیت (س) به شهر مقدس قم سفر می‌کنند و بو نوعی می‌توان گفت تلاش و همت مضاعف نیروهای خدماتی شهرداری همواره در روزهای تعطیل سال است که نیازمند توجه بیش از پیش به این پرسنل زحمت‌کش و آسیب‌پذیر جامعه است.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار