رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به آخرین آمار تورم آذربایجان شرقی، گفت: تورم در استان 13/5 درصد و میزان بیکاری 10 درصد است که برای بهبود این شاخص‌ها تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 27 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ، داوود بهبودی در نشست خبری به مناسبت روز آمار و برنامه‌ریزی، با مقایسه دوره 2 ساله دولت یازدهم با دولت پیشین، اظهار داشت: بی‌ثباتی بازار ارز و ابهام در شاخص‌های اقتصادی دولت پیشین، فضایی ابهام‌آلود را در اقتصاد کشور پدید آورده بود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای دولت یازدهم، رشد منفی اقتصادی به رشد 3 درصدی رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به اثرات دوره شدید رکود و تحریم در اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم فاکتورهای منفی از جمله تورم را کنترل کنیم اما همچنان دو چالش اساسی رکود و تورم پابرجاست.

بهبودی با اشاره به اینکه بحث مذاکرات هسته‌ای و برجام نیز به نتیجه رسیده و سخنان رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب ما است، تصریح کرد: امیدواریم این توافق در مرحله اجرا به نتیجه برسد و مشکلات ناشی از آن حل شوند.

وی مأموریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را راهبری توسعه استان دانست و گفت: پس از برچیده شدن این سازمان در سال 86، با آغاز به‌کار دولت یازدهم، احیا و نوین‌سازی این سازمان با کارکرد و افق جدید، صورت گرفت که یکی از ضروریات بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، افزود: سازمان مدیدیت و برنامه‌ریزی باید، بدون گرایشات سیاسی و با تفکر منطقی و کار کارشناسی، معین و مشاور امین استانداری باشد.

بهبودی، با اشاره به تدوین برنامه پنجم توسعه، گفت: این برنامه در شرف تدوین است و ما با استفاده از سند تدبیر و توسعه، یک الگو برای اقتصاد مقاومتی داریم.

وی سند تدبیر و توسعه را سندی موفق و الگو در کشور مطرح‌شده است، افزود: استان ما استان برجسته‌ای است که می‌تواند از نظر مدیریتی نیز به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

بهبودی، با اشاره به تخصیص حدود هزار میلیارد تومان در بودجه امسال استان، اظهار داشت: تا 2 ماه گذشته 44 درصد اعتبار به ما تخصیص داده‌اند که با 8 درصدی که در حال پرداخت است، نیمی از بودجه تخصیص‌یافته است و  برای بودجه سال آتی نیز یک افق خوش بینانه می‌بینیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، با یادآوری سپری کردن شدیدترین دوره رکودی در 3 دهه اخیر، تصریح کرد: دلیل این رکود، بروز آثار انباشته تحریم‌ها و سیاست‌های انضباط پولی دولت که به دلیل ثبات اقتصادی و کاهش تورم اتخاذشده بود، است.

وی افزود: آذربایجان شرقی، با دارا بودن ویژگی‌های متمایزی همچون نزدیکی به بازارهای همسایه و دانش انباشته، برای خروج از رکود تلاش می‌کند.

بهبودی، با اشاره به آخرین آمار تورم آذربایجان شرقی، گفت: تورم در استان  13/5 درصد و میزان بیکاری 10 درصد است که برای بهبود این شاخص‌ها تمامی تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار