رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای چرداول:
در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و 420 نفر در دوره ها و کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان شرکت کردند.
کد خبر: ۱۱۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 25 October 2015

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای چرداول گفت: در شش ماهه اول سال جاری یک هزار و 420 نفر در دوره ها و کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای این شهرستان شرکت کردند.

علی رشیدی روز یکشنبه اظهار کرد: در این مدت 212 هزار نفر ساعت آموزش در رشته های مختلف به هنرجویان در این مرکز ارائه شده است.
وی افزود: از این میزان آموزش 132 هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و 80 هزار نفر ساعت نیز در بخش آموزشگاه های آزاد به متقاضیان داده شده است.
رشیدی تاکید کرد: در این مدت 820 زن و 600 نفر هنرجوی مرد در دوره های آموزش کامپیوتر isdl، کشت زعفران، طراحی دوخت، قالیبافی، گلیم باقی، پرورش گیاهان دارویی، حسابداری، کیف دوزی و خیاطی موفق به دریافت گواهی مهارت شدند.
وی یادآور شد: امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکار ناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می شود و هر نوع سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی نیازمند به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع این نیرو است.
وی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بعنوان فراگیرترین دستگاه آموزشی کشور در زمینه آموزش های مهارتی، بستر های لازم را برای حرفه آموزی، ارتقای مهارت شغلی و تربیت مربیان متخصص از طریق ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای فراهم کرده است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان چرداول با بیان اینکه ترویج آموزش های فنی و حرفه ای گام ارزنده ای در راستای ایجاد اشتغال است، افزود: باید این آموزش ها زمینه شکل گیری فرهنگ کار محوری در جامعه تلقی شود.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار