رئیس مجمع نمایندگان تشریح کرد:
کد خبر: ۱۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲ 08 March 2015

نظرشما درخصوص انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شکل استانی،یا شهرستانی چیست؟

درحدود سه ماه قبل طرحی با امضای ۱۷۰ نفر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس مطرح ، یک فوریت آن به تصویب رسید.

این طرح هم اکنون درکمیسیون شوراهای مجلس درحال بررسی و کارشناسی می باشد و فکر می کنم در اولین جلسات مجلس در بهارسال ۹۴ این طرح دوباره جزو دستور مذاکرات قرارگیرد.

با ذهنیتی که ازنمایندگان مجلس فعلی دارم وهمچنین اصراری که اصول گرایان مجلس برای تصویب این طرح دارند،به احتمال زیاد همین طرح استانی تصویب شود.

البته من با ملاحظه مزیت های ذیل موافق استانی شدن انتخابات مجلس هستم.

زیرا در این صورت :

-افراد شایسته تر و با درایت وتخصص بالاترو درسطح استان به مجلس ورود پیدا می کنند.

- نمایندگان منتخب درتصمیم گیری ها و پی گیریها اغلب درسطح ملی و استانی فکر خواهند کرد و از رقابت ها و اختلافات شهرستانی خبری نخواهد بود.توان و قدرت تصمیم گیری نمایندگان استان بیشتر خواهد شد.

یونس اسدی

درخصوص مشکلات پروژه راه آهن شما بعنوان رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل توضیح دهید.

متاسفانه پروژه راه آهن اردبیل- میانه که در دست اجرا می باشد،بدون مطالعه و کار دقیق کارشناسان از منطقه خطرناک و صعب العبور گذر می کند.یعنی نباید این مسیر را انتخاب می کردند.

درمسیر فوق حدود ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر نیازمند احداث وحفاری تونل است،که موقعیت جغرافیایی این مسیر همراه با رانش زمین است.و با این وضعیت هم با نظرهمکاران عزیز خودم که اصرار بر تعطیلی این پروژه از مسیر اردبیل –میانه و آغاز پروژه جدید راه اهن بستان آباد،سراب،نیر،سرعین-اردبیل دارند،به این علت مخالفم که اولأ این طرح جدید نیازمند زمان لازم برای مطالعه است و مهمتراز آن نیازمند هزینه سه برابری مورد نیاز برای پروژه میانه-اردبیل است که امکان تأمین آن وجود ندارد.

ودر ضمن هزینه های زیادی برای این پروژه صرف شده و امسال هم ۳۸ میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافته بود و۸۰۰ میلیاردتومان لازم است که پروژه به اتمام برسد.

آقای اسدی در خصوص مشکلات ایجاد شده درجاده سرچم-اردبیل که الان هم تعطیل است توضیح دهید. آیا این مسیر برای نوروز امسال باز گشایی می شود؟

متأسفانه جاده سرچم نیز بدون مطالعه دقیق وکار کارشناسی احداث شد و بدون نصب و تأمین تجهیزات لازم اعم از روشنایی و گاردریل افتتاح گردید.

که از آغاز شروع به کار به علت مشکلات رانش زمین،صعب العبوربودن و تصادفات شدید، چندین بار مسدود و ترمیم شده است و بارهادراین خصوص صحبتهایی را با مسئولین امر داشتم.

اخیراً نیز که برای برطرف کردن مشکلات ایجاد شده مسدود شده است با مسئولین ذیربط در استان صحبت کرده ایم . آنها گفتند که نواقصات مورد نیاز برطرف شده ودر روزهای آینده نزدیک دوباره بازگشایی و عملیاتی می شود .تا در تعطیلات عید نوروز هم وطنان عزیزمان که برای مسافرت استان اردبیل را انتخاب می کنند بتوانند بسلامتی از این راه استفاده کنند.

در خصوص منطقه آزاد مستقل استان توضیحاتی دهید تا مردم شریف استان بتوانند نظر شما را هم در این خصوص بدانندوازروند کارآگاه شوند.

شما چند روز پیش مصاحبه ای با آقای دکتر بهشتی داشتید بنده اصلأ موافق نظر ایشان مبنی به الحاق نیستم چون درآن صورت درآمدهای منطقه به مرکز ارس واریز می شد و نمی توانستیم از درآمد آن در توسعۀ زیر ساختهای منطقه استفاده کنیم.

حتی اگر ۵ سال هم طول بکشد که منطقه آزاد تجاری به صورت مستقل برای استان اردبیل تصویب شود.بهتر از الحاق به مرکز ارس در آذربایجان شرقی است که نمی توانیم از امکانات آن به صورت بهینه استفاده کنیم.

استان اردبیل ظرفیت و استعدادهای بالایی برای منطقه آزاد تجاری دارد.از جمله مرزهای طولانی ازآستارا تا خداآفرین،فرودگاه های اردبیل وپارس آباد،گمرک بیله سوار و سایر ظرفیت های مواصلاتی و ارتباطی بین المللی ووجودمحصولات باغی مشگین شهر.

باید همه متحد شده و دست در دست هم دهیم تا بتوانیم به موفقیت نایل شویم.

آقای اسدی ظرفیت گردشگری مشگین شهربسیار بالاست،چه فعالیت هایی برای رونق و توسعۀ این ظرفیت دارید؟

گردشگری دومین محور توسعه پایدار در استان اردبیل است،در مشگین شهر نیز ظرفیت گردشگری بسیار بالاست.اگرچه بیش از ۸۰%مردم مشگین شهر در کشاورزی مشغول هستند،اما گردشگری نیز از پتانسیل بالایی در مشگین شهر برخوردار است ومی تواند با توسعه به یکی ازاصلی ترین مشاغل شهرستان و استان تبدیل شود. مشگین شهربدلیل زیبایی که دارد در کل کشور زبانزد است.

در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۴ جشنواره ملی گردشگری ایران در مشگین شهر برگزار می شود و همزمان با آن ازپروژه "پل معلق” مشگین شهر که از مرتفع ترین پل های معلق در خاور میانه است،با حضور مسئولین کشوری و استانی بهره برداری خواهد شد.

این جشنواره و افتتاحیه فرصتی مناسب خواهد بود تا متخصصان و مسئولین کشوری از استعدادبالای گردشگری مشگین شهر اطلاعات دقیق کسب کنند. و بنده نیز بعنوان خدمتگزارمردم شریف مشگین شهر و ایران تمام تلاش خود را کرده و خواهیم کردتا بتوانیم برای آبادانی مشگین شهر قدمی برداریم.

منبع: ساوالان خبر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راه ساز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
من جاده سرچم اردبیل را رفتم هم خیلی حشتناکه هم بنزین زیادی مصرف میکنه هم به نسبت 180 کیلومتر خیلی کند پیش میری یعنی حدود 3.5ساعت من پشیمان شدم گفتم کاش از فیروزاباد میافتادم میانه از میانه تا سرچم جاده با شیب صفررا میرفتم خیلی بهتره در 2ساعت از اردبیل میرسیدم سرچم البته برای ما اردبیلیها مسیر بسیار بهتری هم وجود دارد و اون مسیر نیرمیانه سرچم هست هم فاصلش کمتر از اردبیل سرچم هست هم شیب جاده صفر هست هم بنزین کمتری مصرف میکنه هم در کمتر از دوساعت میرسیم سرچم مسولین اردبیل لطفا بزرگراه شدن این مسیر را پیگیری کنند چون با احتساب این مسیر ما حتی از تبریزیها به تهران نزدیکتر میشیم ازمیانه تاتبریز 160 کیلومتر ولی از میانه تا اردبیل از مسیر نیر فقط 130 کیلومتر هست که البته مسیر نزدیکتری هم از میانه نیر وجود دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار