مدیر پایانه مرزی مهران گفت: 75هزار نفر از ابتدای محرم تا روز تاسوعا از مرز بین المللی مهران به منظور شرکت در آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی به کشور عراق سفر کردند.
کد خبر: ۱۱۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 25 October 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام،اسد محمدی اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به سال گذشته 123 درصد افزایش داشته است، چرا که تعداد افرادی که سال گذشته از پایانه مرزی مهران به کشور عراق رفتند 34 هزار نفر بوده اند.

وی افزود: همچنین در ماه محرم امسال حدود 30 هزار نفر از مسافرانی که از مرز مهران به کشور عرق وارد شدند را مسافران اتباع خارجی از کشورهایی چون هندوستان، پاکستان و آذربایجان تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه اوج سفر های محرم امسال در 27 مهر برابر با پنج ماه محرم بود، یادآورشد: بازگشت زوار به داخل کشور از امروز آغاز شده و پیش بینی می شود این بازگشت سه الی چهار روز طول بکشد.

به گفته محمدی برای سهولت در تردد و جابجایی زوار به استان های محل سکونت خود، با رایزنی و مکاتبات انجام گرفته با سازمان حمل ونقل و پایانه های کشور مقرر شد در صورت نیاز ناوگان حمل و نقل از استان های کرمانشاه، لرستان، قم و اصفهان به مرز بین المللی مهران اعزام شود.

محمدی اظهار کرد: بیشترین حجم زوار عبور کرده از مرز بین المللی مهران برای شرکت در آیین های عزاداری عاشورا و تاسوعای حسینی را استان های قم و اصفهان تشکیل داده است. / ز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار