آخرین خبرها از موافقت نهایی بانک مرکزی با واگذاری موسسه میزان به موسسه مالی و اعتباری عسکریه در حالی منتشر می‌شود که عضو کمیسیون برنامه و بودجه از بررسی گزارش شکایت مجلس از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به قوه‌قضائیه درخصوص عملکرد موسسات مالی و اعتباری به‌ویژه میزان خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 25 October 2015
به گفته موسی‌الرضا ثروتی بانک مرکزی اعلام کرده است مجوزی را در شورای پول و اعتبار به یک موسسه مالی و اعتباری داده است تا موسسه میزان را به همراه مطالبات و بدهی‌هایش و کارمندانش خریداری کند، ما منتظر هستیم هرچه زودتر این‌کار انجام شود و در صورت حل مشکل مردم این گزارش متوقف می‌شود، در غیر این صورت بررسی گزارش ادامه پیدا می‌کند. در همین حال از اصفهان خبر می‌رسد که بزرگ‌ترین بدهکار موسسه منحل شده میزان، بعد از پدیده، در شب تاسوعا بازداشت شده است. م.ج.ف که دارای معوقه بانکی ١٠٠٠میلیارد ریالی به موسسه میزان از سالیان گذشته است، سرانجام پس از اقدامات متعدد قضایی در چند سال گذشته، در حسینیه اصفهان دستگیر شده است.

حال باید دید پس از اظهارات، اخبار و وعده‌های فراوان منتشرشده، سرانجام مال‌باختگان و قربانیان اصلی این اتفاقات که مردم هستند، چه زمانی اموال خود را بازخواهند یافت و این قصه پرغصه به پایان خواهد رسید؟

موسسه میزان با تمام منابع و مصارف خود به موسسه عسکریه واگذار خواهد شد

در این ارتباط عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی به شهرآرا گفت: براساس آخرین تصمیمات اتخاذشده، موسسه میزان با تمام منابع و مصارف خود به موسسه مالی و اعتباری عسکریه واگذار خوهد شد.

هادی شوشتری افزود: موسسه مالی و اعتباری عسکریه یک بسته پیشنهادی به بانک مرکزی ارائه و آمادگی خود را اعلام کرده است که مسئولیت پرداخت مطالبات میزان را برعهده بگیرد.

وی با بیان اینکه برای واگذاری میزان دو گزینه بانک صادرات و موسسه عسکریه وجود داشت، اظهار کرد: مراجع امنیتی بر گزینه بانک صادرات اصرار داشتند اما چون سیاست بانک مرکزی ادغام موسسات مالی و اعتباری کوچک با یکدیگر است، پس از برگزاری جلساتی، گزینه موسسه مالی و اعتباری عسکریه نهایی شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته پیشنهادی موسسه عسکریه مورد موافقت بانک مرکزی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: قرار شده است که پرداخت‌ها براساس همان جدول ارائه‌شده صورت گیرد.

زمان دقیق پرداخت مطالبات مشخص نیست

اما عضو هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری عسکریه، با بیان اینکه قرار نیست موسسات با یکدیگر ادغام شوند، اظهار کرد: موسسه میزان منحل شده و دیگر میزان وجود ندارد که با عسکریه ادغام شود، این مسئله تنها در حد پرداخت مطالبات است.

سیدعبدالکریم جوادی درباره زمان دقیق پرداخت مطالبات میزان اظهار کرد: هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست زیرا با بانک مرکزی به توافق رسیده‌ایم اما پاره‌ای شرایط برای مسئولان استانی داریم که اگر در جلسه امروز یکشنبه، مورد پذیرش قرار بگیرد، موسسه عسکریه در پرداخت مطالبات مشکلی نداشته و آمادگی کامل دارد.

وی درباره شرایط مطرح‌شده از سوی این موسسه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه سال انتخابات است، این بحران باعث وقوع مشکلاتی شده است که استان را تهدید می‌کند و برای آرام‌کردن این التهاب، موسسه عسکریه حاضر به پرداخت این مطالبات شده است اما موسسه میزان املاک و مطالباتی دارد که موسسه عسکریه باید منابع خود را از این املاک تأمین کند.

جوادی با اشاره به ضرورت حمایت و کمک مسئولان استانی برای وصول مطالبات و املاک موسسه میزان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان استانی بپذیرند که در وصول این منابع به موسسه عسکریه کمک خواهند کرد، در این صورت عسکریه توان پرداخت مطالبات را خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
بهتره به جای حق الله کمی هم حق الناس را انجام دهید نزدیک به 1 سال است که سپرده گزاران موسسه میزان بیچاره شده اند نمونش منو همسرم در آستانه جدایی هستیم خدا نگذره ازشون که زندگیهارومتلاشی کردن بیگناهانی سکته کردند0شما بزرگان فقط نزدیک انتخابات خوب قپی میایید که عل و بل میکنیم کجایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟در کاخهای طلایی نشسته اید}
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
خدا لعنت کند همه شما رو که اخبار ضد و نقیض انتشار می دهید. یکی میگوید صادرات یکی می گوید عسکریه و هر دو آنها تکذیب می کنند. لعنت لعنت لعنت
خودشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
وقتي ... از خودشان است و پاي خودشان گير است مشکل ميزان همين است که يکسال پول مردم خوردن طول مي کشد ومسئولين خم به ابرو نمي اورند
رییس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
اي کاش رييس جمهور مردم دوست انتخاب مي کرديم و مردم چنين گرفتار نمي کرد يک روز موسسه را منحل يک روز ادغام و روز ديگر ... و بازي ديگر وادامه اختلاس و توپ را به زمين دولت قبل انداختن و خود را معصوم دانستن و دغل بازي
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
بر پدر و ممادر بانی بهم خوردن میزان لعنت . دولت ناامید و ناتبدیر دیگر جایی تو استان خراسان بزرگ ندارد خدا رحمت کند پدر و مادر دکتر احمدی نژاد را
این نمایندگان ناتوان حداقل حرفی نزنید و دخالت هم نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
هر ... مسئولين زود تر دارم جوش ميارم ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
سلام.اقا اینا مردم بیچاره کردند من یکی از این سپرده گذارها بودم به هر جا هم که میرم جواب درست و حسابی به من نمیدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
بهترین راه اینکه که دست به دامان رهبر انقلاب بشیم، شاید این سید خدا کاری کنه برای این مردم، بخدا اگر یک بار می گفتید این موسسه ها غیرقانونی هستن و مامورها می امدن جلو کارشون رو می گرفتن مثل همه کسبه دیگه ماهم پول بی زبون زحمت کشید مون رو اونجا نمی ذاشتیم، اگر یک میوه فورش تو یه کوچه پرت و دور افتاده یک جعبه تو پیاده رو بزاره یک ساعت بعد مامور های شهرداری بهش تذکر می دن حالا ما بیچاره ها چند سال پولمون رو داده بودی به گروهی که الان هم می گن غیر قانونی بوده خب اول می گفتید، اصلا چطور شما 200 میلیاردتومان پول از یک موسسه غیرقانوی گرفته بودید منظورم بانک مرگزی که مسبب همه این اتفاقاته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار