همزمان با نهمین روز ماه محرم اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در قزوین برگزار شد/مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: حدود دو تن کیسه زباله در اختیار هیئت‌ها و تکیه‌های مستقر در سطح شهر قزوین برای جمع‌آوری پسماندها قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵ 25 October 2015

هیئت‌های مذهبی زمینه‌ساز حذف منکرات در جامعه شوند
استاندار قزوین گفت: ماه عزاداری امام حسین(ع) فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به وجود آورده که نباید از آن غافل شد بنابراین حذف منکرات جامعه در اولویت برنامه‌های هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین مرتضی روزبه در نشست با معاونان و مدیران ستاد امر به معرف و نهی از منکر که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: با توجه به گستره فعالیت‌های دشمن در حوزه فرهنگ باید ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت قرار داد.

استاندار قزوین افزود: ماه عزاداری امام حسین(ع) فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به وجود آورده که نباید از آن غافل شد بنابراین حذف منکرات جامعه در اولویت برنامه‌های هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

وی از جمله مهم‌ترین رسالت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را حذف منکرات دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با چند هدف به وجود آمد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حذف منکرات از جامعه و ترویج معروف‌های دینی و اخلاقی بوده است در همین راستا نیز باید به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه ویژه شود.

روزبه تصریح کرد: اگر امروز نتوان با منکرات جامعه مقابله کرد در آینده نه چندان دور همین منکرات به معروف‌های جامعه تبدیل می‌شوند بنابراین جلسات ستاد امربه معروف و نهی از منکر باید از حالت شعاری خارج شده و اجرایی شود زیرا صرف برگزاری جلسات هیچ مشکلی را در جامعه برطرف نمی‌کند.

وی با اشاره به این موضوع که ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید پیشگیری از وقوع منکرات در جامعه را در اولویت قرار دهد، گفت: ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قزوین تاکنون توانسته در دستگیری مجرمان و متخلفان عملکرد خوبی داشته باشد تا جایی که آمار امسال نشان میدهد بیش از 14 هزارو 266 نفر دستگیر شده‌اند.

استاندار قزوین افزود: درهمین راستا نباید از اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه غافل شد و باید برنامه‌های فرهنگی بسیاری را برای پیشگیری از منکرات و ارتقاء آگاهی جامعه در مورد منکرات تدوین و اجرایی کرد به همین منظور نیز نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم با توجه به ظرفیت‌های تمام دستگاه‌های اجرایی قزوین هستیم.
***
اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در قزوین برگزار شد
همزمان با نهمین روز ماه محرم اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در قزوین برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، همزمان با نهمین روز ماه محرم مصادف با روز تاسوعا، اجتماع عزادارای تاسوعای حسینی پیش از ظهر امروز (اول آبان) در خیابان سپه قزوین برگزار شد.
بر اساس این گزارش؛ در این مراسم که با حضور هیئت های مذهبی قزوین و اقشار مختلف مردم و با نظم و شکوه خاصی در خیابان سپه قزوین برگزار شد، عزاداران با سردادن شعارهای «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» عشق و ارادت خود را نسبت به سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان ابزار کردند.
در این مراسم که عزارادای با بیرق های سیاه و سبز مزین به نام امام حسین (ع) و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل (ع) حضور پیدا کرده بودند با مرثیه سرایی و نوحه خانی در سوگ شهدای کربلا اشک ریختند و عزاداری کردند.
گفتنی است در ادامه این مراسم عزاداران در مراسم نماز جمعه شرکت کردند.
***
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد
توزیع 2 تن کیسه زباله بین هیئت‌های قزوین/استفاده از ظروف پلیمری مضر است

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان سازمان پسماند شهرداری قزوین اقدام به نصب 50 بیلبورد جهت اطلاع رسانی پاکسازی شهر در خصوص این ایام کرده است و علاوه بر این، 300 بنر اطلاع رسانی در خصوص ظروف یکبار مصرف و عوارض آن در شهر قزوین نصب شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این سازمان علاوه بر اقدامات ذکر شده اطلاع رسانی‌های لازم را از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی ادامه داد: تعداد 150 و 200 پایه سیار جهت نگهداری کیسه‌های زباله در مسیر حرکت هیئت‌ها اضافه شده و همچنین تخلیه مخازن در خیابان‌های پر ترددی همچون طالقانی، تهران قدیم، شهدا (سپه) و سلامگاه در سه شیفت صورت می‌گیرد.

منتظری یادآور شد: نیروهای انسانی سازمان پسماند شهری در حدود 400 نفر هم در قبل از مراسم عزاداری و هم در حین مراسم جهت پاکسازی معابر و خیابان‌ها حضور دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین عنوان کرد: امسال طرح جدیدی درباره پسماندهای به جا مانده اجرا خواهد شد و بر خلاف سال‌ گذشته پسماندهای به جا مانده از ایام سوگواری محرم به محمدآباد منتقل نمی‌شود.

این مسئول در خصوص طرح جدید سازمان پسماند شهری با اشاره به ماهیت ظروف پلیمری و مدت زمان طولانی تجزیه این ظروف، اضافه کرد: رایزنی‌های لازم با شرکت پرچم‌داران صورت گرفته است و قرار شده که تمامی ظروف پلیمری جمع‌آوری شده از مراسم عزاداری به این شرکت جهت بازیافت منتقل شود.

وی تاکید کرد: ظروف پلیمری در این ایام به دلیل قیمت ارزان بیشتر مصرف می‌شود این در حالی است که استفاده از این ظروف برای غذاها و نوشیدنی‌های گرم بسیار مضر بوده و احتمال بروز سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

منتظری افزود: حدود دو تن کیسه زباله در اختیار هیئت‌ها و تکیه‌های مستقر شده در سطح شهر قزوین برای جمع آوری پسماندها قرار گرفته و همچنین بروشورهایی برای اطلاع رسانی هیئت‌ها در این کیسه‌ها قرار داده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: علاوه بر این دو تن کیسه زباله در اختیار نیروهای انسانی که وظیفه جمع‌آوری پسماندها را در ایام سوگواری امام حسین (ع) دارند قرار گرفته است.
***
همزمان با عاشورای حسینی؛
نماز ظهر عاشورا در شهر های مختلف استان قزوین اقامه ‌شد
نماز ظهر عاشورا در عمل به پیام عاشورا با حضور خیل عظیمی از عزاداران حسینی با شکوه خاصی در سراسر استان قزوین اقامه شد.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ظهر عاشورا خیل عظیمی از عزاداران حسینی و هیئت های مذهبی در سراسر استان در عمل به پیام عاشورا و در امتداد سوگواری خود در رثای حسین‌ابن‌علی(ع) و یاران با وفایش نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

مردم استان قزوین در این روز با حرکتی معنوی، عشق و ارادت خود را به ائمه معصومین(ع) نشان دادند تا جهانیان بدانند مسلمانان شیفته سالار شهیدان هستند.

دسته های عزاداری در استان قزوین پس از برگزاری مراسم سینه زنی و نوحه خوانی و نشستن در سوگ سالار شهیدان در پیروی از امام همام خویش و عمل به فلسفه نهضت عاشورا که همانا احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود، ظهر عاشورا با شنیدن صدای اذان، صفوف نماز را تشکیل داده و با چشمانی گریان و دلهایی محزون نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
نماز ظهر عاشورا همزمان با قزوین در شهرستان های آوج، بوئین زهرا، تاکستان، آبیک و البرز و سایر شهرها و روستاهای استان با شکوه خاصی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار