در اجتماعی باشکوه در «یوم‌‌العباس» در اردبیل رخ داد؛
همزمان با تاسوعای حسینی که به نام «یوم‌العباس» معروف است اردبیلی‌ها در اجتماعی باشکوه طنین «لبیک یا سقا»را به بلندای آوازه حضرت ابوالفضل عباس (ع) سر داده و از آن حضرت مدد خواستند.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 23 October 2015

به گزارش تابناک اردبیل، در مراسمی که بعد از ظهر امروز در میدان عالی‌قاپوی اردبیل و خیابان‌ها اطراف با حضور هزاران عزادار حسینی برگزار شد شرکت‌کنندگان در حالی که بارها ندای «لبیک یا اباالفضل» «لبیک یا حسین» سرداده در یوم‌العباس از علمدار کربلا خواستند تا مرادشان را داده و اسلام و ارزش‌‌های آن و عنصر ولایت‌مداریشان را مورد صیانت و دفاع قرار دهد.

مراسم باشکوه اردبیلی‌ها در عصر تاسوعای حسینی که با همراهی صدها نفر از میهمانان داخلی و خارجی همراه بود به صورت زنده از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و رسانه‌ها پخش شد تا اوج اجتماع مردمی را در شهر دارالارشاد و پایتخت حسینیت همه شاهد و ناظر باشند.

اعلام وفاداری با عباس اعلام وفاداری با ولایت

عزادارن حسینی اردبیلی در حالی فریاد «لبیک یا خامنه‌ای» «لبیک یا حسین» بارها فریاد زدند که به یاد مظلومیت سیدالشهدا (ع) و قمر منیر بنی‌هاشم اظهار عشق و صلابت و دلدادگی کرده و اوج فریادشان را در همراهی با نافذ بصیرت کربلایی حضرت ابوالفضل عباس (ع) نشان دادند.

نوحه‌ها،مرثیه‌ها و شاه بیت‌ها مداحان اهل بیت حال و هوای خاص به این مراسم معنوی بخشیده بود به طوری که اردبیلی‌ها فریاد زدند « ای اوجا قامت، معدن غیرت ابوالفضل عباس (ع)» «شیرخدا بالاسی، یار ولایت» «باب‌الحوائج آقا، ایله عنایت بیزه» «ای دلم قبله حاجات یا ابوالفضل» «سالک کوی محبت یا اباالفضل» «هانسی گروهین بیله مولاسی وار شیعه‌لرین حضرت عباسی وار» و دیگر تکیه‌ها و رجزخوانی‌هایی که در قامت حضرت ابوالفضل (ع) سر داده و ابراز وفاداری می‌کردند

به گزارش تابناک اردبیل، دستجات عزاداری و گروه‌های مردمی در حالی که بیرق‌های سیاه با نام مبارک حضرت عباس(ع) و امام حسین (ع) در هوای بهاری اردبیل در دومین ماه از فصل پاییز در دست گرفته بودند علم‌ها را به حرکت درآورده و بارها فریاد زدند «یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی» «سردار سپهدار قیام حسین، ابوالفضل عباس (ع)».

در جمع سخنرانان زمانی که نامی از سردار شهید حسین همدانی مدافع حرم حضرت زینب (س) به میان آورند شرکت‌کنندگان یکصدا یا زینب سرداده و با صلوات و فاتحه یاد و سردار خاطره سردار شهید حسین همدانی را گرامی داشتند.

در این بین بازار احسانات و توزیع نذورات نیز گرم بود به طوری که در ایستگاه‌های مختلف از چای و شربت گرفته تا غذاهای نذری، حلوا و آش توزیع می‌شد

حضور میهمانانی از کشورهای مختلف به ویژه آذربایجان، ترکیه و روسیه نیز در اردبیل جالب توجه بود به طوری که این میهمانان با لباس‌های سیاه در مراسم حاضر شده بودند.

خبرنگاران و عکاسان پرتلاش نیز از مکان‌های تعریف شده و پشت بام از تجمع عظیم اردبیلی‌ها در «یوم‌العباس» گزارش و تصاویری را پخش کرده و در کنار آن تلاش شبکه‌های مختلف صدا و سیما برای پخش این مراسم نیز جالب توجه بود.

در کنار این مراسم همچنان رسم دیرین اردبیلی‌ها شمع‌گردانی نیز برگزار شده و اردبیلی‌ها به یاد سقای نینوا شمع‌های خود را در مساجد مختلف روشن کردند.

تجمع عظیم اردبیلی‌ها در حالی حال و هوای معنوی به دیار مردمان دوستار اهل بیت و امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) بخشیده بود که زنان و مردان در رثای شهدای کربلا گریه سر دادند.

به گزارش تابناک اردبیل، به نقل از فارس مراسم تاسوعای حسینی در اردبیل در حالی برگزار شد که این آیین بعد از اتمام نماز جمعه با تلاوتی از آیات قرآن کریم آغاز شده و سپس حجت‌الاسلام حسین نوری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل سخنانی در بیان فضایل امام حسین (ع) و اهل بیت را به همراه ویژگی‌های حضرت عباس (ع) مطرح کرده و سپس مداحان اهل بیت سید محمد عاملی، عبدالله داداشی، نادر جوادی، حسن یحیوی و مسعود غفرانی به مداحی پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار