تاخیرهای زیاد و اغلب چندین ساعته در پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز به امری عادی تبدیل شده است که در میان تنها مردم مسافر هستند که در این خصوص متضرر می شوند.
کد خبر: ۱۱۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 22 October 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ پرواز شماره 5262 هواپیمایی آتا طبق برنامه از پیش اعلام شده ساعت 22 چهارشنبه شب از فرودگاه اهواز به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران انجام شود.
 
مسافران این پرواز طبق ساعت درج شده روی بلیط، پس از مراجعه به فرودگاه اهواز متوجه اعلام تاخیر دو ساعته در انجام پرواز به علت نقص فنی در هواپیما شدند.

پس از سپری شدن این زمان، اعلامی از سوی مسئولین فرودگاه برای انجام پرواز و سوار شدن به هواپیما نشد و پس از 5 ساعت بلاتکلیفی، 3 بامداد بود که پرواز  بدون جبران خسارت از سوی شرکت هواپیمایی انجام شد.

پس از فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد تهران، مسافران پرواز، به نشانه اعتراض به عدم جبران خسارت و پاسخگو نبودن مسئولین شرکت هواپیمایی، حاضر به ترک هواپیما نشدند.

پس از 4 ساعت تحصن مسافران پرواز این هواپیما، مسئولین شرکت هوایپمایی آتا برای متقاعد کردن مردم به ترک هواپیما، مجبور شدند وعده یک بلیط رایگان بدون تاریخ از اهواز و یا پرداخت 60 درصد هزینه بلیط فعلی آنان شدند.

این وعده باعث شد تا مسافران هواپیما را ترک کنند. اما پس از مراجعه به دفتر این شرکت در فرودگاه مهرآباد، به آنان اعلام شد برای دریافت خسارت به دفتر مرکزی شرکت آتا در تهران مراجعه نمایند اما اصرار مسافران بر دریافت خسارت در فرودگاه بود.

یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار ما گفت: تعدادی از مسافران پس از اصرار فراوان و با تجمع در دفتر این شرکت در فرودگاه، مسئولین این شرکت را مجبور به ارائه نامه رسمی به آنان برای پرداخت 60 درصد هزینه بلیط کردند.

اگر چه مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آتا در یکی از خبرگزاری ها با تایید اتفاقات رخ داده در این پرواز، از مسافران عذرخواهی کرده است اما این عذرخواهی رسانه ای نمی تواند پاسخگوی اینگونه تاخیرها باشد و مسئولین هواپیمایی کشوری باید برای حل این موضوع تدبیری بی اندیشند.

چرا مسافران هواپیما را ترک نمی کنند؟

همچنین تاخیرهای زیاد و اغلب چندین ساعته در پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز به امری عادی تبدیل شده است که در این میان تنها مردم مسافر هستند که در این خصوص متضرر می شوند و لازم است مسئولین استانی نسبت به برخورد جدی با شرکت هواپیمایی متخلف اقدام نمایند.

بی توجهی به حقوق مسافران باعث می شود تا آنان روش های اعتراضی را برای دریافت حق خود در پیش بگیرند. در حالیکه امروزه رعایت حقوق مسافران خطوط هواپیمایی به عرفی عادی در خطوط هواپیمایی در کشورهای مختلف تبدیل شده است این موضوع در کشور ما هنوز مورد توجه شرکت های هواپیمایی قرار نگرفته است.

بر اساس قوانین بین المللی، در صورت تاخیر دست کم دو ساعته شرکت هوایی باید امکاناتی مانند تماس تلفنی رایگان، نوشیدنی و غذا و اسکان را در اختیار مسافران قرار دهد.

همچنین در تاخیر با بیش از سه ساعت غرامتی مشابه حالت لغو پرواز به مسافر پرداخت می‌شود و اگر تاخیر به بیش از پنج ساعت رسید، مسافران حق دارند که پروازشان را لغو کنند و پول بلیت شان را به طور کامل دریافت کنند. در این حالت شرکت هواپیمایی موظف است پروازی را برای بازگشت مسافر به مبداء اولیه پرواز تدارک ببیند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار