استاد برجسته دانشگاه تهران، و استاد سابق دانشگاه انگلیس: 
مازندران به وسعت کشور‌های کوچک اروپایی نظیر سوییس، ایرلند، بلژیک، است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 18 March 2024
زیبایی محیطی طبیعت مازندران همانند کشور‌های اروپایی است
 
دکتر حسن مرادی استاد برجسته دانشگاه‌های تهران و دبی با اشاره به جایگاه مازندران در صنعت گردشگری گفت؛ انتخاب اول من در کشور برای گردشگری استان مازندران می‌باشد و درچندین سفری که در طول عمرم به مازندران داشته ام فرهنگ مهمان نوازی مازندرانی‌ها و خدمات دهی ان، برایم تحسین برانگیز بوده است. 
 
دکتر مرادی افزود: استان‌های شمالی به ویژه مازندران می‌تواند درصنعت بوم گردی تحول افرین و ارز اور باشد و صنعت بوم گردی خدماتی پویا و اینده محورست که نیاز جامعه گردشگری امروزی بوده است و نمونه موفق ان که یک روستانشین شیرازی است که خانه قدیمی خودرا تبدیل به محیط بوم گردی کرده بطوریکه امروزه توریست‌ها از ۴ قاره جهان در لیست انتظار برای اسکان در این خانه بوم گردی ممتاز می‌باشند. 
 
استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: اکنون سلایق گردشگران دنیا تغییر یافته بسیاری دیگر گردشگران از داخلی و خارجی علاقه‌ای به گذراندن تعطیلات در هتل‌های مجلل و لوکس ندارند و ترجیح می‌دهند در محیطی، ارام و تمیز در جوار جنگل و کنار ساحل ورود ودشت به استراحت بپردازند و خودشان تفریحاتی، چون شیردوشی احشام خانگی، خوردن و طبخ غذای سنتی، اسب سواری و... داشته باشند 
 
این استاد اسبق دانشگاه لندن بابیان اینکه در دانشگاه‌های کشور‌های مختلف تدریس داشته ام وبا فرهنگ‌ها و اداب ورسوم ملل و مردم دنیا اشنا هستم تصریح کرد؛ صنعت گردشگری صنعتی درامدزا و پایدار است که می‌تواند توسعه پایدار و همه جانبه‌ای را برای کشور مان را بهمراه داشته باشد.
 
دکتر مرادی بابیان اینکه؛ ایران سرزمین زیبایی هاست تصریح کرد: سرتاسر ایران مملو از گنجینه‌های چشم نواز خدادادی نظیر برکه‌ها آبگیر‌ها و دریا‌های مواج، کوهپایه‌ها و کوه‌های بلندسربه فلک کشیده، جنگل‌های هیرکانی، چشمه‌های اب گرم، و آب وهوای مدیترانه‌ای و ... بوده؛ که بخصوص در استان‌های شمالی ایران به ویژه مازندران وگیلان پتاتسیل‌ها و جاذبه‌های مسحورکننده‌ای دارد. 
 
این نماینده پیشین مجلس بابیان اینکه؛ امروزه باید نیاز‌های گردشگران دنیا راشناخت و مطابق با نیاز‌های انان برنامه ریزی کرد، افزود: در دنیای کنونی، مردم هم سلایق ونیاز‌های روحی شان تغییر کرده وترجیح میدهند ایام استراحت و تمردد اعصاب و تجدید قوای جسمی خود را در مکان‌های ارام، غیر پر ترافیک صنعتی و شهری، نظیر روستا‌های بکر کنار رود‌های جنگل و چشمه‌های جاری نظیر خانه‌های بوم گردی سپری کنند و کشور‌هایی که این بستر را در کنار پدیده‌های جدیدی نظیر توریسم سلامت فراهم کنند، بهره بیشتری می‌برند. 
 
این استاد دانشگاه‌های بین المللی خاطر نشان کرد که اگر حمایت و سرمایه گذاری لازم اعطا شود؛ استان‌های شمالی به ویژه مازندران می‌تواند به عنوان پایلوت صنعت بوم گردی در خاورمیانه و در جوار مناطق خشک غرب اسیا باشد.
 
او تصریح کرد: استان‌های مازندران گیلان و گلستان دارای پتانسیل‌های گردشگری فراوان، مولدو قابلیت‌های گردشگری و توریستی مختلف نظیر گردشگری‌های دریایی، گردشگری سلامت و غذا‌های بومی و سنتی و... داشته و مضاعفا اب وهوای این استان‌ها دارای شرایط اقلیمی مدیترانه‌ای بوده و جنگل‌های ان نیز مانند جنگل‌های کشور‌های اروپایی می‌باشد و از زیبایی خدادادی شبیه به کشور‌های اروپایی برابری می‌کند و طبیعتا می‌تواند به عنوان بستر توریسم کشور‌های حوزه خلیج فارس در الویت اصلی باشد.
 
دکترمرادی همچنین در ادامه اضافه کرد؛ بنده در چندین سفری، که به استان‌های شمالی ایران داشته ام زیبایی شهرستان‌های بابلسر و رامسر مازندران مسحور کننده بوده و هنر‌ها و مصنوعات دستی زنان بومی شهرستانی لنگرود رودسر و بابلسر تحسین برانگیز و همچنین پذیرایی هتل بین المللی میزبان بابلسر در حد استاندارد برخی کشور‌های راقیه اروپایی می‌باشد.
 
 
انتهای رپرتاژ آگهی/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار