رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۱۱۰ خودروی عملیاتی و نیروهای امدادی هلال احمر به صورت شبانه روزی به ۱۰ هزار نفر در طول نوروز خدمات ارائه دادند.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸ 30 March 2024

به گزارش تابناک رضوی، محسن ذاکریان با بیان این مطلب افزود: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مثل همیشه در آمادگی و البته با شروع طرح نوروزی و حضور زائران امام رضا از سراسر کشور با تمهیدات جدی‌تر اقدامات خود را برای نوروز 1403طرح‌ریزی کرد .

وی افزود: اقدامات نوروزی ما در سه حوزه متمرکز شد؛ تقویت خدمات پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای که با توجه به انجام بیش از 90 درصد سفرهای نوروزی از بستر جاده‌ها با خودروی شخصی آمادگی نیروهای مستقر در پایگاه ثابت و موقت جاده ای هلال احمر افزایش پیدا کرد.

ذاکریان تصریح کرد: 110 خودروی عملیاتی و نیروهای امدادی هلال احمر به صورت شبانه روزی به 10 هزار نفر در طول نوروز خدمات ارائه دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: حوزه دیگر،ایستگاه‌های ارائه خدمات یکپارچه طرح نوروز جمعیت هلال احمر در خراسان رضوی بود که در 30 پایگاه و ایستگاه طرح‌ریزی شد این ایستگاه‌ها با توجه به اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری مقصد اتفاق می‌افتد لذا 15 ایستگاه را به فاصله 30 کیلومتری ورودی شهرها منتقل کردیم و مابقی در خود مبادی ورودی مستقر بودند.

وی خاطرنشان کرد: در نقاط پرجمعیت زائرین در شهر مشهد خدماتی از جمله آموزش را در اولویت قرار دادیم و با 3 هزار نفر روز در حوزه‌های مختلف امدادی نکات مرتبط با ایمنی سفر ، سفرهای ترافیکی ،ایجاد فضایی برای استراحت ، خیمه‌های نماز و فضاهای دوستانه کودک را طرح‌ریزی کردی تا فضایی توقفی و آموزشی برای خانواده‌ها در حین سفر باشد.

ذاکریان ادامه داد : تجمعات انبوه شهر مشهد حوزه سوم فعالیت جمعیت هلال احمر بود، مانند مراسم سال تحویل و شب‌های قدر که با حضور بالگرد جمعیت هلال احمر و خودروها و همچنین مستقر شدن 300 نفر نیروی امدادی پیرامون حرم به خدمت رسانی مشغول بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار