استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار قرمز هواشناسی، ایجاد نشدن هیچگونه کدورت در آب شرب مردم را اولویت دستگاه‌های مرتبط بیان کرد و گفت: با توجه به لزوم رصد‌های پیاپی، در صورت وجود مشکل در کوتاه‌ترین زمان منابع تامین آب پدافندی باید به سیستم آب شرب استان وصل شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 19 March 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری ۲۹ اسفندماه در جلسه مدیریت بحران استان که به صورت ویدیو کنفرانسی با ستاد مقابله با بحران کشور برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، از آماده باش کامل تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در بارش پیش‌رو خبرداد و اظهار کرد: تمام فرماندارن، بخشداران، شهرداران موظف شده‌اند از تمام ظرفیت در اختیار به صورت میدانی بازدید کنند و تمام ظرفیت شهرستان را در جهت پیشگیری و رخ ندادن حادثه بسیج کنند.

وی از بازدید میدانی معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از شهرستان‌ها خبرداد و تصریح کرد: در این بازدید‌ها بررسی اقدامات در خصوص پیشگیری از بحران، آمادگی در خصوص استقبال از مسافرین نوروزی، برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های بهاری و ارزیابی جاده‌ها مورد برسی قرار می‌گیرد.

حیدری برپایی بازراچه‌های بهاری در اکثر شهر‌های استان را اقدامی موثر در کاهش تورم و افزایش رضایتمندی مردم در ماه رمضان دانست و افزود: از امروز در تمام جاده‌های اصلی پلیس باید حضور داشته باشد و خودرو‌های امدادی مانند راهداری، هلال‌احمر و اورژانس با چراغ‌های گردان در محور‌های مواصلاتی در حال گشت زدن باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین از بازدید خود به همراه مدیران از جاده‌های استان و ارزیابی میزان آمادگی دستگاه‌های استان خبرداد و عنوان کرد: در صورت نیاز پیمانکاران دستگاه‌های راهداری و راه و شهرسازی نیز آمادگی برای در اختیار قراردادن وسایل، تجهیزات و ظرفیت مطابق قانون داشته باشند.

حیدری همچنین از در اختیار بودن ظرفیت ارگان‌های نظامی مانند نیروی انتظامی فراجا، پلیس راه، گردان‌های قدس و الزهرا و... خبرداد و گفت: مراقبت ویژه و دادن هشدار‌های لازم به شیلات‌های استان در کنار آمادگی کامل ادارات آب، برق، گاز و مخابرات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ایجاد نشدن هیچگونه کدورت در آب شرب مردم را اولویت دستگاه‌های مرتبط بیان کرد و گفت: با توجه به لزوم رصد‌های پیاپی، در صورت وجود مشکل در کوتاه‌ترین زمان منابع تامین آب پدافندی باید به سیستم آب شرب استان وصل شود.

حیدری لزوم توجه به سدبند‌ها و سد‌های خاکی را از اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: بازدید‌های لازم باید انجام بشود و تمام ارگان‌های مرتبط با توجه به کمبود بارش‌ها در سال ۱۴۰۲، باید برای تامین آب، جریان آب بارش‌ها را به سمت سد‌ها هدایت کرد و فرصت مناسبی است تا ظرفیت سدهارا افزایش دهیم.

وی در پایان درنظر گرفتن جاده جایگزین برای شهرستان اردل و همچنین رفع مطالبه‌های دیگر شهرستان‌های استان را از اقدامات فوری در دستور کار عنوان کرد و گفت: ضمن آمادگی کامل اورژانس استان، تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدماتی استان نیز آمادگی کامل را برای خدمت به مردم در این ایام داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار