عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تاکید بر اینکه بحث ما بازگشت دولت به سیاست گذاری و ایجاد زیر ساخت است، گفت: درخواست ما این است که بخش خصوصی رسالت خود یعنی پیشران بودن در امور اقتصادی را به عهده بگیرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 18 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، رضا مبصری شامگاه ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه در ایران و طبق آمار سهم دولت ۸۳ درصد و سهم بخش خصوصی ۱۷ درصد از اقتصاد کشور است، اظهار کرد: طبیعی است تعامل و گفتمان مداومی بین بخش خصوصی و دولت وجود داشته باشد که عمده این گفتمان بر عهده اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» بود، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به این موضوع عملکرد انقباضی در خصوص منابع پولی و مالی است، ابزار پولی ابزارای است کم قدرت‌تر، کم اثرتر و کوتاه مدت‌تر مانند نرخ سود بانکی، نرخ تنزیل مجدد و نرخ بهره بین بانکی و اینها اعمالی است که نقدینگی را کنترل می‌کند و امسال به شدت شاهد سیاست‌های انقباضی از طریق کاهش تسهیلات هستیم و این همان چیزی است که استان گلستان را با توجه به محدودیت بانک‌ها تهدید می‌کند.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اینکه غالب تولیدات ما یا غذاست یا صنایع پایین دست، عنوان کرد: قیمت این محصولات عموما توسط دولت کنترل می‌شود که باعث کاهش متوسط درآمد سالانه استان، عدم توسعه کافی به دلیل نداشتن سود آوری و سرکوب قیمتی و همچنین در حیطه غذا اگر نتوانیم به اندازه کافی سرمایه در گردش داشته و پول لازم را به تولید کننده برسانیم ممکن است در امنیت غذایی دچار مشکل شویم.

مبصری با تاکید بر اینکه بحث ما بازگشت دولت به سیاست گذاری و ایجاد زیر ساخت است، گفت: اینکه بخش خصوصی رسالت خود یعنی پیشران بودن در امور اقتصادی را به عهده بگیرد خواسته هایی است که توسط کارگزار دولت و نماینده‌های جدید در استان باید به گوش دوستان مرکز نشین برسد.

وی با اشاره به هیئتی که به ترکمنستان فرستاده شد، گفت: این هیئت یک هیئت سیاسی، تجاری و اقتصادی بود که هدف آن بیشتر حل مشکلات استان بوده و اثرات خوبی برای تجار و بازرگانان در برداشت چرا که معرفی کالای ایرانی به عنوان کالایی با کیفیت و قیمتی مناسب سبب سفر سایر بازرگانان به استان شده و خروجی‌های چشمگیری داشته است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار