کد خبر: ۱۱۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ 17 March 2024

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر عضویت مدیرمسئول کانون‌های فرهنگی هنری در هیأت‌امنای مساجد گفت: نهاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در مجلس پایگاه و جایگاه فعال داشته باشد.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، ضمن تبریک سال نو و ماه رمضان، اظهار کرد: فلسفه نهادی مثل مسجد این است که هم عبادت خدا شود و هم در زمینه‌های اخلاق، عقاید، معارف، سبک زندگی، راه و روش‌ها و ... مردم هدایت شوند، هدایت قرآنی و وحیانی و از هر چیزی هم که زیبنده انسان به‌عنوان برترین مخلوق خداوند نیست آنها همه باید زدوده شود انسان باید در همه جوانب پاک شود.

وی افزود: مسجد برای عبادت و عبادت متوقف بر طهارت است، طهارت هم فقط این نیست که ظاهر بدن خودت را پاک کنی و یک وضویی هم بگیری، انواعی از نظارت ها، نجاست‌ها و آلودگی‌ها انسان را در حوزه اخلاق و سبک زندگی اجتماعی تهدید می‌کند، مسجد باید زمینه‌های تطهیر را فراهم کند، قطعا کانون فرهنگی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: بالاخره هر کسی از اول فکر ایجاد کانون فرهنگی در کنار مساجد را عملی کرده کار خوبی کرده است، باید تاریخچه نوشته شود، آن سیر تاریخی خیلی خوب است.

امام جمعه ساری با تاکید بر اینکه اولا باید اساسنامه تغییر کند و عوض شود، عنوان کرد: این نگاه که برای امور فرهنگی و دینی همیشه باید از در خواهش وارد شویم به بهانه و اسم مردمی بودن نگاهی غیراصولی است و اگر ریشه‌یابی کنیم، شاید ریشه‌هایش به کسانی برسد که دوست ندارند فرهنگ و ارزشهای دینی رشد کند و به شیوه‌های ظریف و حیله‌های نامرئی آمدند به تدریج کنار زدند.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: الان هرچه که در زمینه فرهنگی، قرآنی و حوزوی است همه را باید گدایی کنیم و سرفصلی بودجه‌ای نداریم، این برمی‌گردد به همان مسئله سکولار که دین را آرام آرام کنار گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: تازه آن کشورهای لائیک و سکولار هم به جامعه و نهاد دین خیلی کمک می‌کنند، پس باید هم کمک مادی و اقتصادی به چنین نهادهای مادی، دینی و ارزشی هر کجا که هستند به‌ویژه در کنار مساجد از مجرای قانونی سرفصل و راه باز کنیم و هم باید اتکای به مردم و مردمی بودن را قطعا داشته باشیم قوت اصلی اینجاست.

این مسئول تاکید کرد: اینکه امروز منتظر باشیم ببینیم آقای استاندار، برنامه و بودجه و فلانی به ما کمک می‌کند یا نه خوب نیست، حتما نهاد کانون‌های مساجد در بالا و راس خیلی باید جدی باشد و ارتباطش با مسئولان و دولت خوب باشد و این برنامه انجام بگیرد، مجلس جدید هم ان‌شالله مجلسی انقلابی خواهد بود و امیدواریم این تعامل وجود داشته باشد تا این نهاد در مسجد جایگاه و پایگاه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اینطرف هم اینکه هیات امنا بپذیرند نپذیرند معنا ندارد، کانونی که زیربنای فرهنگ است باید درست باشد تا نمازگزار بیاید حال اگر این مواجه با اخم فلان هیات امنا یا تشویق و تقدیر فلان هیات امنا قرار بگیرد معنا ندارد، باید با امام جماعت و سازمان تبلیغات و هیات امنا همراه باشید تا جای پای کانون‌های فرهنگی را در مساجد محکم کنید حتما باید رئیس کانون عضو هیات امنا باشد، در هر حال از این نهاد برکات زیادی دیدیم امیدواریم شاهد ادامه باشیم روی جوانان و نوجوانان کار کنیم و آنها را خوش‌بین و باورمند بار بیاوریم. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار