کد خبر: ۱۱۵۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 21 October 2015
رئیس سازمان بسیج اقتصاد مقاومتی گیلان از راه‌اندازی 960 واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

یونس تجربه‌کار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای کمک به رونق بخش کشاورزی در روستاها اجرایی شده است.

وی از راه‌اندازی 960 واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج سازندگی گیلان خبر داد و افزود: کمک به معیشت روستائیان و کمک به توسعه پایدار روستاها از جمله اهداف راه‌اندازی واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی در گیلان است.

تجربه‌کار با بیان اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های شیلات، پرورش زنبور عسل، پرورش دام سبک و سنگین در گیلان اجرایی شده است، تصریح کرد: راه‌اندازی واحدهای تولید پرورش قارچ خوراکی، پرورش مرغ بومی، اردک، غاز، بوقلمون و شترمرغ، محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، ورمی‌کمپوست و داربستی کردن درختان کیوی توسط بسیج سازندگی در استان پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان، راه‌اندازی صنایع تبدیلی کوچک را از برنامه‌های این سازمان در راستای اقتصاد مقاومتی در استان خواند و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در شهرهای فومن و صومعه‌سرا دایر شده و تا پایان سال در تمام شهرستان‌های گیلان دایر می‌شود.

وی به ایجاد 150 شبکه اجرای طرح همگام با کشاورز در گیلان اشاره کرد و گفت: دو سال گذشته بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی با توجه به اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل شده و در موضوع‌های علمی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای و همچنین نظارت بر اجرای طرح همگام با کشاورز و طرح بسیج همگام با منابع طبیعی در گیلان همکاری می‌کند.

تجربه‌کار با بیان اینکه در کنار 10 کشاورز یک مهندس کشاورزی وجود دارد، خاطرنشان کرد: حضور مهندسان در کنار کشاورزان در راستای افزایش تولید در واحد سطح است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گیلان به همکاری این سازمان با بسیج مهندسان عمران اشاره کرد و یادآور شد: همکاری با بسیج مهندسان عمران برای محرومیت‌زدایی از روستاها، ساخت مسکن محرومان، ساخت مسجد، راه و پل است.

وی اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی در مهاجرت معکوس به روستاها را تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: با استفاده از طرح‌های مذکور برای 350 نفر از بسیجیان زیر پوشش کمیته امداد شغل ایجاد شده ضمن اینکه 375 نفر به روستاهای گیلان مهاجرت معکوس کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار