با اعلام شورای اسلامی شهر مشهد هزینه تمام‌ شده اتوبوسرانی برای بخش خصوصی 450 تومان شد که 300 تومان آن از طرف مردم پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 21 October 2015

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد هزینه تمام‌شده هر سفر در سامانه اتوبوسرانی بخش خصوصی 450 تومان اعلام شد.

شورای اسلامی شهر مشهد امروز در مصوبه‌ای موضوع پرداخت مابه‌التفاوت کرایه دریافتی و بها تمام‌ شده بخش خصوصی اتوبوسرانی در قالب یارانه مشخص کرد.

بر اساس این مصوبه کرایه جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان بخش خصوصی اتوبوسرانی برای سال 94 به میزان 4 هزار و 500 ریال تعیین شد که باید یک‌سوم آن از طریق یارانه دولت تأمین شود.

در صورت پرداخت نکردن حقوق شهرداری از دولت، شهرداری مشهد نیز مجاز به تأمین مابه‌التفاوت مدنظر به شکل علی‌الحساب از محل اعتبارات بودجه سال 94 و صرفه‌جویی در اعتبارات جاری شد.

البته در تبصره این مصوبه ذکرشده در صورت تغییر نرخ سوخت بها تمام‌شده هر سفر مجدد مورد بررسی و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد می‌رسد.

همچنین برای خط «بی. آر. تی» شهر مشهد نیز مابه‌التفاوت تا زمان بررسی دقیق در زمینه هزینه تمام‌شده این خط به صورت علی‌الحساب 100 تومان تعیین شد.

هوشنگ غلام‌زاده معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این‌ ارتباط بیان کرد: بر اساس دستورالعمل هیئت‌ وزیران نرخ کرایه باید به صورت نقدی از مردم دریافت و در صورت افزایش کرایه برای سال آینده باید تا پایان بهمن‌ ماه هر سال در شورای شهر به تصویب برسد و ابلاغ آن قبل از سال انجام گیرد.

وی افزود: ما برای دریافت یارانه مابه‌التفاوت هزینه اتوبوسرانی بخش خصوصی نیازمند مصوبه شورای شهر مشهد بودیم تا در صورت عدم دریافت بودجه دولتی بتوانیم از محل بودجه شهرداری این مابه‌التفاوت را جبران کنیم.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار