وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به شهرستان دماوند، با جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و جوانان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری دماوند دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷ 07 March 2024

به گزارش تابناک تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنچشنبه شب در نشستی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد، به مطالبات هنرمندان شهرستان اشاره کرد و گفت: از جمله نیازهای هنرمندان سطح شهرستان داشتن سالن و یا سکوی تعزیه بود که تلاش می‌کنیم این مهم محقق شود چراکه با محدودیت منابع روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای هر انجمن تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار حمایتی تخصیص می‌یابد، افزود: صندوق فرهنگ و هنر ما کاملا آماده است؛ اکنون ۴۰ هزار هنرمند افزایش یافته به‌طوری که تعداد هنرمندان در این صندوق به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است که اگر همت کرده و صندوق تاسیس کنید ما نیز حمایت می کنیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در بخش آموزش نیز آماده حمایت هستیم، افزود: برای همه انجمن سینمای جوان بودجه حمایتی اختصاص یافته و تلاش می کنیم تا پایان سال و یا اوایل سال آینده ۲۰ تا ۳۰ میلیارد ریال بودجه جهت تجهیز دفاتر تخصیص یابد و مستقیم نیز به حساب انجمن ها واریز می شود که در کل کشور هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای ۵۶ دفتر خواهد بود.

نشست وزیر ارشاد  با هنرمندان دماوند/ حمایت از سینماگران‌جوان

اسماعیلی با تاکید براینکه حوزه فرهنگ و هنر بسیار حوزه وسیعی است، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، رسانه ای و حتی حوزه قرآن نیز فعالیت دارد؛ در حوزه قرآن ۱۴ دستاورد بی نظیر در دوره جدید رونمایی کردیم و در تمامی استان های کشور ۱۴ هزار مربی قرآنی در این ۲ سال با بروزترین امکانات تربیت شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش خبرنگاران از زمانی که کار خود را در دولت آغاز کردیم، چهار هزار نفر بیمه بودند ولی اکنون ۱۲ هزار نفر بیمه هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان دماوند به دلیل نزدیکی به تهران موقعیت مطلوبی به جهت بهره مندی از امکانات را نسبت به دیگر استان های کشور که نیاز فرهنگی آنها ملموس است، دارد، گفت: البته لازم است زیرساخت ها را فراهم کنیم.

وزیر ارشاد گفت: امسال در طرح شهید آوینی که ویژه حمایت از شهرستان ها در حوزه تولید محتوا است، برای همه انجمن ها اعتبار بسیار خوبی قرار دادیم؛ البته در صورت داشتن برنامه حتما حمایت می شوند.

برخی از جوانان و مسئولان انجمن‌های فرهنگی و هنری ضمن معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان دماوند به بیان دغدغه‌ها و مشکلات این حوزه پرداختند.

رضا طاهرخانی، فرماندار دماوند نیز در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان، اظهار داشت: هنرمندان عزیز دماوند با دست خالی در حال و با کمترین امکانات و تجهیزات مرتبط به رشته های خود فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات هنرمندان دماوند مربوط به رشته تئاتر است که از کوچک‌ترین امکانات نیز بی بهره هستند تا بتوانند تمرینات خود را انجام دهند و با وجود اینکه امکانات در رشته های مختلف محدود است اما شاهد موفقیت آنان در سطح استان و کسب مقام های خوب هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: امید است با سفر پرخیر و برکت مقام عالی وزارت به شهرستان دماوند برخی از مشکلات به حق هنرمندان مرتفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار