استاندار قم گفت: به دلیل کمبود منابع آبی در قم و آلایندگی صنایع فولادی با دادن مجوز استقرار به صنایع فولادی در استان قم مخالف هستم.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸ 07 March 2024

به گزارش تابناک قم، استاندار قم در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با اشاره به اینکه با استقرار واحد‌های تولید فولاد در استان قم مخالف هستم گفت: درخواست‌های سرمایه گذاری با اعتبار ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری پیشنهاد شده است که با این سرمایه گذاری‌ها به دلیل آلایندگی مخالفت کرده ام.

وی افزود: دیگر امکان پذیرش و استقرار صنایع فولادی در استان قم وجود ندارد و امروز صنایع فولادی مستقر شده در استان آلایندگی‌های بسیاری ایجاد می‌کنند.

سیدمحمدآقامیری با بیان اینکه صنایع فولادی آلایندگی‌های زیادی ایجاد می‌کنند گفت: به دلیل محدودیت در منابع آبی استان قم و به خطر افتادن سلامت مردم دیگر امکان حمایت از صنایع فولادی در استان قم وجود ندارد.

وی تاکید کرد: به دلیل بافت فرهنگی و مذهبی استان قم تمایل نداریم هر صنعتی در استان قم مستقر شود و علاقه‌ای نداریم که بافت فرهنگی استان قم را از بین ببریم و باید صنایعی با هدف حفظ بافت فرهنگی و مذهبی در استان قم ایجاد شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه شفافیت اداری مهمترین مسیر برای از بین بردن فساد است گفت: کاهش فساد اداری از طریق افزایش شفافیت و درست شدن رویه‌های اداری قابل تحقق است.

وی افزود: در ادارات شیوه و روش‌های پیگیری درخواست‌ها برای مردم باید مشخص باشد و ادارات مختلف موظف هستند کسی را که به هر بخشی از نظام اداری مراجعه می‌کند به صورت شفاف و به دور از فساد نحوه پیگیری و انجام کار اداری را با سازو کار مشخص ایجاد نماید.

استاندار با اشاره به اینکه وقتی مشکلات مردم در ادارات رفع می‌شود حل مسائل مردم را امیدوار می‌کند گفت: امروز ناامید کردن، ناکارآمدی و مایوس کردن مردم بزرگترین خیانت و مهمترین خواسته دشمن است.

وی افزود: مردمی که حماسه ۱۱ اسفند را ایجاد کردند باید قدر آنان را بدانیم و با پیگیری مطالبات و مشکلات مردم باید به آنان خدمت کرد.

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با پرداخت تسهیلات به ۱۳ طرح صنعتی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان، ۵ طرح گردشگری با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و ۱۰ طرح کشاورزی و دامپروری با ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیارد تومان موافقت شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار