نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: گذشته از اینکه انتخابات، ادای تکلیف و حق مردم است و باید به آن عمل شود، باید بدانیم که منافع ملی ما در سایه انتخابات تامین می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷ 01 March 2024

تابناک خوزستان: حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی خداوند متعال نعمتی به انسان می‌دهد باید حق این نعمت را ادا کنیم. خداوند متعال نعمت نظام اسلامی را به ما داده است، نعمتی که در عالم بدیل ندارد، بنابراین باید قدر نعمت را دانست. حضور ما در صحنه‌های متفاوت، قدر نعمت دانستن است.

وی با اشاره به ضرورت حضور در انتخابات ادامه داد: مقام معظم رهبری شاید حدود صد بار یا بیشتر برای حضور در پای صندوق های رای توصیه کردند؛ چه کسی در این کشور دلسوزتر از مقام معظم رهبری می‌توان پیدا کرد که اینقدر ما را برای حضور پای صندوق‌های رای تشویق می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وقتی در کشور مشکل فراوان باشد چه کسی باید آن‌ها را حل کند؟ طبیعتا راهکار قانون این است که باید افراد اصلح را انتخاب کنیم تا آن‌ها بتوانند مشکلات را حل کنند. برخی می‌گویند که در انتخابات شرکت کردیم و نتیجه‌ای ندیدیم. گاهی تبلیغات دشمن باعث می‌شود زحماتی که اندازه کوه است، کاه شود و گاهی مشکلات را کوه می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: به این دلیل است که حضور در صحنه‌های مختلف اهمیت دارد. نماینده انتخاب‌شده باید مطابق با شاخصه‌ها بوده و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری باشد که ۱۹ شاخص هستند اما اگر بر اساس نگاه قومیتی و عشیره‌ای انتخاب شود، مشکل است. در بسیاری از استان‌ها که فرد مطابق شاخصه انتخاب می‌شود، طبیعتا مشکلات نیز کمتر است و تقاضا از مردم این است که با این نگاه ورود کنند.

وی گفت: گذشته از اینکه انتخابات، ادای تکلیف و حق مردم است و باید به آن عمل شود، باید بدانیم که منافع ملی ما در سایه انتخابات تامین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سه وظیفه اصلی عنوان کرد: ما سه تکلیف داریم اول رای دادن و دوم رای دادن به فرد اصلح است. سومین تکلیف این است که دیگران را برای دعوت به رای دادن توصیه کنیم.

وی ادامه داد: در صدر اسلام، عده‌ای پشت پیامبر (ص) را خالی کردند و توصیه پیامبر را جدی نگرفتند اما در تمام این سال‌های پس از انقلاب که در مواجهه با دشمن قرار گرفتیم در همه صحنه‌ها، مردم در خط مقدم بودند. این مردم هستند که در تمام عرصه‌ها حضور پررنگ داشتند. در هشت سال دفاع مقدس مردم مشکل را حل کردند، برای حل مسائل اقتصادی نیز مردم می‌توانند مشکل را حل کنند. مقام معظم رهبری و مسئولان قدر و قیمت مردم را می‌دانند و پس از انتخابات همه باید تلاش کنیم خدمت خالصانه به مردم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تسهیل اخذ رای، عنوان کرد: در هر کرسی در حوزه‌های انتخابیه، حدود ۴۰ تا ۷۰ نفر کاندیدا وجود دارد اما یک نفر رای می‌آورد و بقیه رای نمی‌آورند. با رای دادن به تکلیف عمل کرده‌ایم و پس از آن باید با فردی که رای آورده است، همکاری کرد تا شاهد استانی پررونق باشیم.

منبع/ایسنا

برچسب ها: انتخابات ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار