با توجه به هشدار‌های هواشناسی ، نیرو‌های امدادی و خدماتی آماده باش هستند.
کد خبر: ۱۱۵۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 26 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، استاندار در ستاد مدیریت بحران و و مدیریت مصرف انرژی استان گفت: تامین گاز و برق برای مصارف خانگی و تامین سوخت برای نیروگاه برای جلوگیری از قطعی برق از خط قرمز‌های ما است.
آقای قناعت افزود: دلیل اعمال محدودیت‌ها و اهمیت مدیریت مصرف گاز به دلیل این است که استان ما تنها از یک منبع و یک ورودی گاز دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه وضعیت فعلی استان قابل مدیریت است گفت: وضعیت استان با توان ارگان‌های امدادی و خدمات رسان در این چند روز که سرمای شدید خواهیم داشت قابل کنترل است و جمعه نیز از سرمای هوا کاسته می‌شود.
استاندار افزود: از فردا مدارس باز است و ادارات هم با سوخت جایگزین فعالیت می‌کنند و این وضعیت پایش و بررسی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: با توجه به سرمای هوا ضروری است ادارات از فردا از سوخت جایگزین استفاده کنند.
عباس زاده افزود: صرفه جویی در مصرف برق و گاز با توجه به انتخابات آخر هفته بسیار ضروری است و مراکز رای گیری نباید مشکل تامین سوخت داشته باشند.
وی گفت: فعالیت‌های شهرک صنعتی نیز باید محدود و از سوخت جایگزین استفاده شود.
مدیرکل هواشناسی استان نیز گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و بارش برف سنگین در بعضی مناطق استان، امشب هم انتظار بارش برف در بیرجند، حاجی آباد، قائنات، دیهوک و خوسف را داریم.
خندان رو افزود: سامانه جدیدی نیز وارد کشور می‌شود که انتظار بارش برف و باران را داریم که قائنات، سرایان و سربیشه و پس از آن نهبندان را در برمی‌گیرد و تا پایان هفته دمای هوا کاهش محسوس خواهد داشت و دمای بیرجند و سربیشه به منفی ۱۰ و منفی ۱۵ درجه می‌رسد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار