مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: برای زائران قم نشانی وبگاه قم‌زائر، روش‌های بهره‌مندی از اسکان صلواتی، مسیرهای تردد، توقفگاه‌ها و تمام برنامه‌های فرهنگی ارسال شده‌است.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸ 24 February 2024

به گزارش تابناک قم، جواد غلام‌پور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود:‌ در دو روز پنجشنبه سوم و جمعه چهارم اسفندماه، پیامک سه قسمتی برای بیش از ۲ میلیون شماره ایرانسل و همراه اول در دو نوبت ارسال شده‌است.

وی اضافه کرد: محدودیت‌های ترافیکی، ارائه نشانی وبگاه قم زائر برای آگاهی از توقفگاه‌ها و سایر خدمات نیمه شعبان از جمله اسکان صلواتی از طریق پیامک در اختیار زائران قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: وبگاه قم زائر به روز رسانی شده و محدودیت‌ها، توقفگاه‌ها و روش‌های بهره مندی از خدمات و کلیپ‌های آموزشی نیز در این وبگاه بارگذاری و در نرم افزار مسیریاب نشان نیز محدودیت‌های ترافیکی و توقفگاه‌ها نیز فعال شده‌است.

احیای شب نیمه شعبان در ۱۱۰ مسجد قم

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:‌۱۱۰ مسجد در شهر مقدس قم، با احیای شب نیمه شعبان، به استقبال میلاد حضرت مهدی موعود(عج) می‌روند.

حجت‌الاسلام رسول ابوالقاسمی افزود: شب‌زنده‌داری به نماز، دعا و استغفار، از عبادات توصیه شده در شب نیمه شعبان است.

وی با اشاره به روایتی از امام زین‌العابدین(ع) پیرامون فضیلت احیای شب نیمه شعبان گفت: هرکه این شب را به راز و نیاز و عبادت بپردازد، دل او نمی‌میرد در روزی که دل‌ها بمیرند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم سنت حسنه احیای نیمه شعبان را از جمله اقدامات ارزشمند حدود ۵۰ مسجد در شهر مقدس قم در سال گذشته دانست و گفت: با رشد بیش از دو برابری امسال در شب نیمه شعبان بیش از ۱۱۰ مسجد، آمادگی خود را برای برپایی مراسم احیای نیمه شعبان برای برادران و خواهران، اعلام کرده‌اند.

پخت و توزیع روزانه ۷۰ هزار قرص نان صلواتی برای زائران نیمه شعبان

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم گفت: قرارگاه پخت نان صلواتی به همت ستاد تسهیلات زائرین استانداری قم با هدف توزیع نان میان موکب‌داران و زائران نیمه شعبان، برپا شده است که روزانه ۷۰ هزار قرص نان پخت دارد.

حمیدرضا جعفری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که از سال گذشته داشتیم، امسال قرارگاه پخت نان صلواتی را در بلوار پیامبر(ص) ایجاد کردیم تا در روند تامین نان مشکلی نباشد.

وی هدف از این اقدام را ارائه خدمات به زائران و به ویژه مواکب‌داران دانست و افزود: با این اقدام، مواکبی که احتیاج به نان دارند، بدون هیج مشکل و هزینه‌ای، نان مورد نیاز را از این قرارگاه که متشکل از پنج دستگاه نانواییِ سیّار است، تامین خواهند کرد.

مدیرکل امور رفاهی زایرین استانداری قم از فعالیت بیش از ۵۰ نانوای نان سنتی در ایام نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: این نان‌های سنتی توسط برادران و خواهرانِ کرمانی پخت می‌شود که به صورت خودجوش، به خدمت رسانیِ زائران از طریق طبخ و توزیع نان صلواتی، اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه نان از روز پنجشنبه سوم اسفند ماه، پخت نان را آغاز کرده است، گفت: علاوه بر پیش‌بینی قرارگاه نان برای مواکب در بلوار پیامبر اعظم(ص) و رینگ اطراف مسجد مقدس جمکران، در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز پیش‌بینی نان صلواتی و رایگان برای زائرین و مجاوران عزیز، شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸ مورد از نانوایی‌های استان قم در ایام نیمه شعبان افزود: این نانوایی‌ها، از روز پنجشنبه تا شام ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) با طبخ و توزیع نان به زائران خدمت رسانی خواهند داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار