در بازدید فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از نیشکر هفت‌تپه مطرح شد؛
بازدید فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در پنجمین روز از دهه مبارک فجر از کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، فرصتی برای قدردانی از تلاش کارگران و مدیران نیشکر، تبادل نظر و بررسی گام‌های مثبت برداشته شده در مسیر تحقّق شعار سال در این واحد نیشکری بود.
کد خبر: ۱۱۵۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 07 February 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، سردار حسن شاهوارپور امروز سه‌شنبه (۱۷ بهمن‌ماه) با همراهی دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر و مدیران نیشکری از بخش‌های مختلف کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه بازدید نمود و بر حمایت از تقویت تولید به‌عنوان یک موضوع مهم که باید موردتوجه همه مسئولین و کارگزاران نظام قرار گیرد، تأکید کرد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت تقویت تولید به‌عنوان پیشران اصلی اقتصاد کشور، از تلاش‌های انجام شده توسط کارگران و مدیران نیشکر برای بازگشت هفت‌تپه به چرخه تولید قدردانی کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه با اشاره به دستاوردهای اخیر هفت‌تپه در زمینه‌های مختلف، از جمله افزایش سطح زیر کشت و تناژ نیشکر و تنوع فعالیت‌ها، این واحد نیشکری را نمونه‌ای موفق از تحقق شعار سال دانست که توانست از چالش‌های گذشته عبور کند و به چرخه تولید بازگردد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان سطح زیر کشت و تناژ نیشکر در حال برداشت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت که این وضعیت مطلوب از مؤلفه‌های موفقیت مدیریت صنعت نیشکر است که با درایت دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و مدیرعامل کشت و صنعت هفت‌تپه تحقق یافته است.

تنوّع فعالیت‌ها در نیشکر هفت‌تپه
تنوّع فعالیت‌ها از دیگر موضوعاتی بود که سردار شاهوارپور به‌عنوان دستاوردی دیگر در هفت‌تپه یاد کرد و گفت که تبدیل زمین‌های بایر و غیرقابل‌استفاده به محلی برای کاشت نهال در راستای طرح ملّی کاشت «یک میلیارد درخت» در این واحد نیشکری به ثمر نشسته است.

وی در ادامه به موضوع اشتغال نیز پرداخت و اشتغال ۶ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ایجاد اشتغال غیرمستقیم در بخش‌های مختلف شرکت را دستاورد بزرگی عنوان کرد که قابل‌تقدیر است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در پایان با بیان اینکه هفت‌تپه اولین واحد نیشکری ایران، نماد کشاورزی است، از تک‌تک کارگران هفت‌تپه و مدیران صنعت نیشکر که تلاش کردند این شرکت به چرخه تولید بازگردد، قدردانی کرد و گفت که امید است این تلاش‌ها با توسعه طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در بخش کشاورزی، شیلات، دامپروری و… ادامه یابد.

نقش‌آفرینی و همدلی کارگران هفت‌تپه برای رونق تولید
در ادامه این بازدید، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گزارشی از روند تولید در هفت‌تپه و اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت که نیشکر در حال رسیدن به روزهای اوج است.

دکتر عبدعلی ناصری با اشاره به روند برداشت نیشکر، بیان کرد که تا به امروز ۴۰ درصد از محصول نیشکر برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود برداشت نیشکر تا اردیبهشت سال آینده ادامه یابد. وی از تلاش و همّت کارکنان حوزه صنعت، کشاورزی و ستادی قدردانی نمود و عبور این صنعت از بحران‌ها را محصول نقش‌آفرینی و همدلی آن‌ها عنوان کرد.


بر اساس این گزارش، تا پیش از پیوستن هفت‌تپه با هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به «ظرفیت اسمی» خواهد رسید.

در کنار تولید شکر، محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه هم این روزها روند مطلوبی را طی می‌کنند؛ روندی که در مدیریت بخش خصوصی متوقف شده بود. کشت مرکبات در مساحت ۲۰ هکتار، راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی، راه‌اندازی گلخانه‌ها، تاکستان، پرورش بلدرچین و دامداری ۶۷۷ رأسی از جمله این طرح‌هاست.

این شرکت در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با مصوبه سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد و در حال حاضر نیز با ورد به مرحله قیمت‌گذاری، روند انتقال قطعی مالکیّت آن در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار