رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان دی‌ماه ۲ هزار توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر توسط پلیس این استان دستگیر شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 06 February 2024

به گزارش تابناک قم، سرهنگ حسن هاشم نیا روز سه‌شنبه در گفت و گویی ابراز داشت: طی مدت مذکور به همت عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم چهار تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این استان کشف شد.

وی هم‌چنین معتادان متجاهر را مایه سلب آسایش مردم در بوستان ها، تفرجگاه ها و معابر عمومی دانست و گفت: تا پایان دیماه، هشت هزار و ۴۲۱ نفر از این افراد جمع آوری شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طرح‌های پاکسازی که در مدت مذکور در استان قم اجرا شد ۲۸۴ فقره بود که آمار اجرای این طرح‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵۸ درصد افزایش داشته‌است.

هاشم‌نیا بیان کرد: اخیرا مرحله چهارم اجرای طرح «آرامش در شهر» را پشت سر گذاشتیم که با هدف پاکسازی و تامین آرامش شهروندان و پاکسازی ویترین اجتماعی شهر انجام شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: دستگیری‌های ما باید نتیجه دهد و زمانی که پلیس، فرد معتاد را تحویل کمپ‌ها می‌دهد آنها باید با روش‌های درمانی مناسب، معتادان را درمان کنند.

وی تاکید کرد: اگر درمان معتادان اثر بخش و اشتغال آنان فراهم شود بسیار مهم خواهد بود چرا که این فرد بازگشت به جامعه داشته و به کار و زندگی خود ادامه می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۸۹ باب عطاری که فروش قرص های روان گردان می‌کردند نیز امسال توسط پلیس پلمب شده‌اند گفت: عطاری‌ها نیاز به نظارت دقیق دارند و ارائه شربت متادون خارج از شبکه یا پخش قرص های ب۲ و ترامادول توسط آنها جرم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار