شهردار بشرویه گفت: برای نهایی شدن بودجه 1403 این نهاد طرح «مسجد به مسجد» در این شهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 31 January 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حسین بلالی، شهردار بشرویه با اشاره به اجرای طرح «مسجد به مسجد» در بشرویه گفت: رویکرد مردمی سازی در شهرداری نیاز به تمهیداتی داشت که در گام نخست ایده «مسجد به مسجد» متولد شد.

وی اضافه کرد: برای نهایی شدن بودجه ۱۴۰۳ این نهاد طرح «مسجد به مسجد» در این شهر اجرا می‌شود.

به گفته وی هر سال اقدامات مختلفی برای استفاده مردم در محلات طراحی و اجرا می‌شود که از نظرات آن‌ها برای انتخاب پروژه‌ها استفاده می‌شود.

وی در مورد طرح «مسجد به مسجد» هم در این شهر این طور بیان کرد: کل مساجدی که نماز‌های جماعت در آن برگزار می‌شود و دارای امام جماعت هستند در ابتدا استعلام و در نهایت حدود ۱۷ مسجد در نقاط مختلف شهر انتخاب شدند.

بلالی ادامه داد: در ادامه با مکاتبه شهرداری با امام جماعت و هیئت امنای مساجد، مقرر شد در صورت امکان ۳ نفر از نمازگزاران مسجد (یک نفر خانم و دونفر آقا) به شهرداری معرفی شوند.

همچنین در ادامه شهرداری در تقسیم بندی خود حوزه مساجد را به صورت نقشه در اختیار نمایندگان گذاشته و مقرر شد نیاز‌ها و درخواست‌های محلات احصاء و به شهرداری ارسال شود.

شهردار بشرویه ادامه داد: در طول سال نیز، شهروندان در تماس با شهرداری پیشنهاد‌هایی داشتند که مورد توجه قرار گرفت و از طرفی در بازدید شهردار و اعضای شورای شهر از مناطق نیز در مجموع پیشنهاداتی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای کوچک مقیاس جمع آوری و امکان سنجی شد که کدام طرح‌ها مرتبط با شهرداری بوده و قابل اجراست

بلالی افزود: با توجه به قرار گرفتن در فصل بودجه و نهایی شدن آن در این ایام مقرر شد که با حضور اعضای شورای شهر، از مساجد به صورت تک تک دعوت و درخواست‌های آن‌ها بررسی و بودجه برای آن اختصاص یابد.

شهردار بشرویه با بیان اینکه این طرح گام اولیه است و به سمت برنامه ریزی با مردم پیش خواهیم رفت، اظهارداشت: برای اجرای طرح‌ها از نظر مردم استفاده خواهیم کرد تا مردم خود طرح تعریف کرده و موقعیت‌ها را اعلام کنند.

به گفته بلالی قالب طرح‌ها در محلات متنوع هستند که می‌توان به ایجاد بوستان ها، بهبود معابر، آسفالت محلات و موضوعات مرتبط با بازگشایی و تملک اراضی واقع در طرح ها، جداسازی آب شرب از فضای سبز، ترافیک شهری، فضای سبز، بازآفرینی شهری، مسائل بهداشت شهری، ساماندهی جانوران موذی و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به این که در گام دوم عزم جدی داریم که گزارش اجرای طرح‌ها را به مردم ارائه دهیم، گفت: به مردم اطلاع خواهیم داد که این پروژه‌ها بر اساس نظر آن‌ها است و سپس گزارش عملکرد ارائه می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار