فرماندار قم:
فرماندار قم با اشاره به پیش‌بینی ۷۴۷ شعبه صندوق رای در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان در قم، گفت: از این تعداد ۶۵۴ شعبه بصورت ثابت و ۹۳ شعبه بصورت سیار است.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۳ 26 January 2024

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان، ضمن اشاره به نهایی شدن تمهیدات لازم و آماده سازی عوامل اجرایی، گفت: استان قم برای برگزاری باشکوه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه سال‌جاری در آمادگی کامل قرار دارد.

ذاکریان عنوان کرد: در حوزه انتخابیه استان قم ۴۰۱ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کرده بودند که بعد از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی ۲۷۴ نفر تأیید صلاحیت، ۱۰۶‌نفر عدم تایید، ۲۰ نفر عدم احراز و یک نفر نیز از حضور در انتخابات انصراف داده بود.

فرماندار ادامه داد: بعد از بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات اجرایی، بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت انجام و از مجموع ۴۰۱ نفر داوطلب، ۶ نامزد انصراف، و ۲۲۸ نفر تأیید صلاحیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷ داوطلب عدم احراز صلاحیت شده در استان قم در لیست جدید شورای نگهبان رهبری تایید صلاحیت شدند و تا ۱۹ بهمن‌ماه جاری امکان افزایش این افراد وجود دارد.

فرماندار قم با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در استان قم، گفت: تمهیدات لازم برای انتخابات الکترونیک در قم اندیشیده است و افراد می‌توانند با در دست داشتن یکی از مدارک شناسایی رای خود را در صندوق بیاندازند.

استان قم دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و حوزه انتخابیه این استان شامل شهرستان های قم، کهک و جعفرآباد است.

طبق آخرین برآوردها، جمعیت استان قم یک‌میلیون و ۴۳۵ هزار نفر است.

استان قم با سه شهرستان قم، کهک و جعفرآباد، هفت بخش، ۱۳ دهستان، ۶ شهر و ۲۵۳ روستا، سه کرسی از مجموع ۲۹۰ کرسی این مجلس را به خود اختصاص داده است. این استان دارای ۷۴۷ شعبه اخذ رای است که از این تعداد، ۶۶۲ شعبه شهری و ۸۵ شعبه روستایی دارد و بیش از سه هزار نفر عوامل نظارتی بر این انتخابات نظارت دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار