مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی 28 کانون بحران طبیعی شناسایی شده که اگر تا مدت معلوم شده اعتبارات اختصاص داده نشود بسیاری از فعالیت‎‌های مثبت و اثربخش انجام نخواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 20 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‎الله شریفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الویت‎های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اجرای طرح‌های آبخوان‎داری و آبخیزداری است که برای اجرای طرح آبخوان‌داری در سطح 25 هزار هکتار نیاز به 10 میلیارد تومان اعتبار است.
وی ادامه داد: کنترل فرسایش خاک نیز با هدف کاهش خسارات مسکونی به مساحت 5 هزار هکتار و با اعتبار 5 میلیارد تومان تامین می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تولید و غنی‎سازی جنگل و بذر نهال در خراسان جنوبی به مساحت 2 هزار و 500 هکتار نیازمند اعتباری بالغ بر یک‎میلیارد تومان است.
شریفی افزود: افزایش ارتقاء حفاظتی با هدف افزایش کمربند حفاظتی و تامین تجهیزات گشتی و مراقبتی یکی از اصلی‎ترین اولویت‎های اداره منابع طبیعی است.
وی از اجرای طرح کاداستر با همکاری سازمان ثبت و اسناد استان خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح بسیاری از مسائل ثبتی منابع طبیعی برطرف می‎شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اذعان داشت: هزار و 500 هکتار از مراتع استان با اعتبار 300 میلیون تومان اصلاح می‎شود.
شریفی با اشاره به خشکسالی‎های اخیر افزود: در اثر خشکسالی‌ها در سال جاری بالغ بر 200 میلیارد تومان خسارت به منابع طبیعی استان وارد شده است.
وی ادامه داد: علت اصلی این خسارت‎ها نبود بارندگی کافی و کاهش علوفه است که همین امر بالغ بر 100میلیارد تومان خسارت به دنبال داشته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی 250 بند خاکی دارد که اگر بارندگی انجام نشود خسارت‎های جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد می‎شود.
شریفی تاکید کرد: در خراسان جنوبی 28 کانون بحران شناسایی شده که اگر تا مدت معلوم شده اعتبارات اختصاص داده نشود بسیاری از فعالیت‎‌های مثبت و اثربخش انجام نخواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار