معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: تهیه تصاویر و به‌روزرسانی نقشه‌های هوایی این کلانشهر پس از یک دهه به‌وسیله هواپیمای تخصصی پایش و نظارت بر اراضی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 21 January 2024

 وحید مهدویان اضافه کرد: برنامه ریزی لازم به‌منظور تصویربرداری هوایی و پوششی از کل شهر با استفاده از هواپیمای تخصصی مستقر در فرودگاه شهید بهشتی در سال جاری آغاز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: هزینه ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلیارد ریالی برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.

مهدویان با اشاره به همکاری معاونت های شهرسازی و برنامه‌ریزی و سازمان فاوای شهرداری اصفهان به‌منظور به‌روزرسانی نقشه‌های هوایی گفت: پایش هوایی شهر اصفهان با استفاده از عکسبرداری هوایی و تبدیل این تصاویر به نقشه در محدوده و حریم شهر در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه تا پایان دی ماه سال‌جاری تصاویر عکاسی قائم (اورتوفتو) از حدود ۶۰ هزار هکتار از مساحت شهر پردازش شده است، گفت: مدل سه بُعدی از کل شهر با تبدیل نقشه هوایی تهیه خواهد شد.
مهدویان خاطرنشان کرد: نقشه پوششی شهر اصفهان و اطراف آن برای نخستین بار با استفاده از تصویر دیجیتال با توان تفکیک مکانی پنج سانتی‌متر در سال‌های ۱۳۷۵، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۲ تهیه شده است.

وی اضافه کرد: این نقشه بعد از ۱۰ سال به روزرسانی می‌شود تا دستیابی به تصاویر با قدرت تفکیک مکانی بالا به‌منظور تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهر در اختیار نهادهای شهری، شهرداری و مردم قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار