استاندار کردستان از تصویب اجرای ۲۷ پروژه شهری با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 20 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در مورد طرح پژوهشی آزادسازی ۲۷۰ تن ماهی فیتوفاک در سد‌های استان، اظهار کرد: این پروژه تحقیقاتی که ارائه شد یک موضوع علمی است و ما در مقام داوری و رد یا قبول آن نیستیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: قطعا این تحقیق براساس روش‌های علمی بوده و نظارت‌های لازم هم در روند انجام آن صورت گرفته است.

وی بر ضرورت تطبیق دستورالعمل‌های این حوزه با نحوه اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: آبزی‌پروری با آبزی‌دار کردن شاید غیر از دستورالعمل ابلاغی باشد از این رو قبل از هر تصمیمی باید یک کار تطبیقی انجام شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: کارشناسان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و آب منطقه‌ای استان برای یکبار دیگر دستورالعمل‌های ابلاغی وزارتخانه خود را با مصوبه و پژوهش پروژه تطبیق دهند در نهایت اجرای این پروژه منوط به نظر محیط‌زیست، دانشگاه علوم‌پزشکی و آب منطقه‌ای خواهد بود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه ما در مقام تصویب این پروژه تحقیقاتی نیستیم، گفت: به نظر من باید از این ظرفیت با تاکید بر رفع تمام دغدغه‌ها به لحاظ محیط زیستی استفاده کنیم.

استاندار کردستان افزود: این پژوهش نیاز به تصویب در این جلسه ندارد باید در یک جلسه کارشناسی طرح بررسی و اهمیت اجرا و یا رد آن احصا شود.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به تصویب اجرای ۲۷ پروژه شهری با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی استان، تصریح کرد: اعتبار این پروژه‌ها از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود و باید نحوه هزینه این اعتبار که به دستگاه‌هایی همچون شهرداری داده می‌شود کاملا مشخص باشد.

فعالیت ۶ تعاونی صیادی در کردستان

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: کردستان در زمینه صید در آب‌های داخلی رتبه سوم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه براساس آمار در گذشته ۳۰ هزار تن صیادی در استان صورت می‌گرفت، افزود: از سال ۹۸ به بعد صید ماهی در استان افت پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: صید ۲۹۷ تن ماهی درآمدی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای استان دارد.

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز با بیان اینکه نظرات این حوزه مبتنی بر دو پایه تحقیقات علمی و اسناد بالادستی است، اظهار کرد: استفاده از ماهی‌های بومی در حوزه‌ای که سدسازی انجام می‌شود بحث تغذیه‌گرایی را کمتر می‌کند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار