نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، یکی از اشتباهات را در حوزه اقتصاد کشور، تاسیس بانک های خصوصی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 17 January 2024

آیت الله طباطبایی در دیدار سرپرست اداره امور شعب بانک ملی استان اصفهان گفت: یکی از اشتباهات، تاسیس بانک‌های خصوصی بود، در حالی که باید پول مردم در اختیار دولت قرار گیرد تا دولت بتواند به مردم خدمت کند و این پول به خود مردم بازگردد.

امام جمعه اصفهان افزود: نکته جالب این مسئله آن است که هر مقدار این بانک‌ها خطا می‌کنند، به آن‌ها کمک می‌شود و این بانک‌ها از پول مردم، شرکت تاسیس می‌کنند.

آیت الله طباطبایی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید اولویت‌ها را در نظر بگیرید، به دلیل اهمیت این مسئله است و به ویژه، یکی از این امور، مسائل مهم اقتصادی است.

امام جمعه اصفهان افزود: زمانی که رؤسای جمهور سفر می‌کنند و در سفر وعده می‌دهند، اما پس از آن، این وعده‌ها محقق نمی‌شود، برای وجهه رییس جمهور خوب نیست.

آیت الله طباطبایی با تاکید به اینکه ابتدا، باید اولویت‌ها را در نظر گرفت، گفت: باید تخصیص‌هایی که وعده آن داده شده است، محقق شود، چراکه مردم بر اساس وعده‌ها کار می‌کنند و کار خود را توسعه می‌دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه اصفهان با تاکید بر اهمیت تولید و اولویت این مسئله در کشور تصریح کرد: زمانی که تولید افزایش یابد، درآمد‌های دولت نیز افزایش پیدا می‌کند، لذا، باید تولید را زیاد و به تولیدکننده کمک کرد.

در ابتدای این جلسه نیز رییس بانک ملی اصفهان، گزارشی از شبکه بانکی استان ارائه کرد و گفت: از مجموع ۴۱۹ هزار میلیارد تومان منابعی که در تمام شبکه بانکی استان اصفهان در اختیار است، مقدار ۳۷۳ هزار میلیارد تومان قابلیت تخصیص داشته و باقیمانده آن را بانک مرکزی به عنوان ذخیره بانکی در اختیار دارد.

فرهاد معقول درباره برخی از موانع جذب سرمایه در استان اصفهان گفت: استان‌های مختلف بسیار پذیرای سرمایه هستند، اما در اصفهان، به دلیل نظارت‌های سخت، این اتفاق نمی‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار